|
|
|
|---|---|
|
Hej Som rubriken säger så undrar jag vilken olja jag ska använda till min BMW 325i-91 med standard Getraglåda?Enligt ettiketten ska jag ha i ATF-olja men tror att det än någon anna sort i.Eftersom det blir väldigt varmt så är frågan om ATF eller den den andra oljan(79/90) som man kan ersätta är bästa allternativet vi denna körning?Kanske inte har någon betydelse?Väldigt tacksam för svar för jag ska snart tävla igen. Mvh Markus S ÄLSKAR BILAR MED FART OCH VÄGHÅLLNING. | |
|
På mekonomen har de Castrol Syntans Multiv till din låda. Kör själv på bana mellan åt och inga problem, men är du osäker, så hör med fler. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
OK.Ska kolla upp detta. Kanske finns det fler tips på olja från andra? ÄLSKAR BILAR MED FART OCH VÄGHÅLLNING. |
|
|
Finns bara ett vettigt alternativ, RedLine Finns olika alternativ av denna Och nej jag äger inte RedLine... |
|
|
Jag kör själv med RedLine MTL i växellådan, den skulle jag rekommendera faktiskt. Kolla annars på RedLine hemsida och eventuellt ringa de. När du älskar att köra "BMW". |
|
|
RedLine och flera andra oljemärken har bra produkter, dock har jag inte kunnat finna ut att RedLine skulle vara bättre än andra. Kom dock ihåg att det alltid gäller hitta rätt produkt i varje oljebolags sortiment (Det räcker inte med "Castol-olja" eller "RedLine-olja" eftersom sortimenten är mycket omfattande!). Vid sådana här spörsmål är mitt råd att vända dig med en skriftlig fråga (som du kanske också måste följa upp per tfn...) via internet till teknisk service/kundtjänst för ett eller ett par oljebolag som du känner förtroende för, t ex Castrol, Q8 Oils, Shell, RedLine, etc... Beskriv noggrannt dina körförhållanden och betona att det inte handlar om standar/universal lösning (vem som helst kan ju enkelt gå in på sitt oljebolags hemsida och läsa vad som är normal/standard rekommendation...). OBS: Normal/standard/universal rekommendation för smörjmedel, både motor och transmissioner, duger inte långt vid bankörning/aktiv körning!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.