AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.503

Kamaxelgivare, Vevaxelgivare kontakt placering?

Visa användare
308
uffe6
BMW 325IA E90 -06
Hej,

Har haft ett skumt kylarproblem på min BMW och har fått ta o renovera toppen, byta topplockspackning, samt skall lämna in toppen o får den bearbetat för att få en fin anläggningsyta.

Men jag kommer inte ihåg och var slarvig med att märka upp vevaxelgivaren samt kamaxelgivaren. Deras kontakter är ju likadana och sitter brevid varandra under insuget. vilken är vilken på en M52 motor. e39-97:a

Tacksam för snabbt svar då den skall monteras snart.

/U
Kamaxelgivaren ska sitta i den närmast fronten, den längst fram. Förövrigt en väldigt dum placering av dom kontakterna. Ett h*lvete å komma åt dom.

Visa användare
308
uffe6
BMW 325IA E90 -06
Tackar för snabbt svar.

Håller med placeringen, nu är ju insuget bortaget i och med att toppen är borta, men annars hade det varit knepigt att nå dem.

Vet du om man skall byta dem när man ändå håler på? Har aldrig haft något strul med dem, men har sett att folk här får byta då o då. är de verkligen så känslige och går sönder så ofta som man får intrycket av här på forumet?

/U
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Om du har tillgång till någon med små händer och smala armar är det inga större problem att byta när givarna väl ger upp. Särskilt vevaxelgivaren är ju oerhört svår att komma åt. Sambon fick byta min.

___

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.