AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.490

Ska bytta upp mig till 130i

fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Hej

Börjar med 2 kandidater som jag gillar helst den blåa
Är 11.000 mil något hinder ?
Skriv vad ni tycker

Länk!

Länk!
Ra
164
RaiderViking
z4 sDrive 35is
Har ingen aning om hur den är vid 11k mil :) min har bara gått knappa 4,5 men känns fortfarande ny... bägge bilarna du tittar på är pre facelift vilket innebär lite högre förbrukning + mer koldioxid utsläpp förutom lite småändringar här och där på bilen...

lite dåliga bilder på båda bilarna (framförallt den blå) men den grå ser ju fräschare ut(även om den är snyggare i blått)... begär mer och bättre bilder om du bor en bit ifrån...
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Blått är lite roligare än grått men bägge är snygga färger i mina ögon, men när den ena bilen kostar lika mycket, har gått mindre och dessutom har idrive/navigation är valet enkelt i mina ögon. Systemet är så smidigt, lyfter förarmiljön och navigation är kanske inte nödvändigt för alla men en väldigt smidig sak att ha tillgång till.

Dessutom tror jag navigation kommer innebära ett nämnvärt mervärde den dagen du säljer bilen, dels av de anledningar jag skrev ovan men framför allt tycker jag att navigation verkar bli ett "måste" för fler och fler bilköpare.

11.000mil är ingenting för en BMW, det behöver du inte ens reflektera över. :)

//Bjersér
Ra
164
RaiderViking
z4 sDrive 35is
En grej till... tänk på att du inte kan ha 16" fälgar på en 130i om du har vinterdäck kvar sen din 116i... måste vara minst 17" för att bromsarna skall få plats...
Dj
134
Djabag
330 Ci Cab 2002 Såld
118d 2009 Inbytt i Tyskland
E61 530d Xdrive 2009 Såld
X1 2.8 (N52B30) Xdrive 2010

BMW K1300GT -09
Tänk på att Idrive före 2009 är ett pain i the ass !

co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Är du hundra på att "nya" idrive kom 2009? För jag har nämligen inbillat mig att jag har "nya" i min bil? Annars tycker jag inte det är speciellt svårt om jag nu har den gamla modellen.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Flash gordon du har Power Post
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
Har fått erbjudande att köpa en Mazda 3 MPS års 08 med endast 4000 mil på mätaren till ett mycket bra pris.

Det snurrar rejält i huvudet nu men samtidigt visst det är skillnader mellan bilarna i mellan.

Dock har bmw som jag länkade till 11.000 mil på mätaren och är en 06

Svårt val för mig men kanske in te för andra här :)

sc
179
scheller
BMW x1 xdrive 23d -10
BMW 330i Touring E91 - 06, Såld
BMW Z3 2.8 Coupe -99, Såld
Sitter själv nu med en Z3 som jag skall sälja och byta mot förmodligen en BMW 335. Dock så har jag kollat mycket på 130:in innan och fortfarande lite funderingar på den. Har också "scannat" marknaden på andra bilar som jag tycker motsvarar BMW:s modeller. Kollat både på Audi S3/S4 och andra diverse "roliga" bilar. Men jag kan verkligen inte hitta något annat jag vill ha. Så Mps har aldrig varit ett alternativ för mig. Oavsett 08 och 4000 mil... Men det är ju bara min åsikt.

Lycka till med bilvalet, är övertygad om att du kommer bli nöjd oavsett vad du väljer. Och för att knyta an till din fråga ovan så hade jag gått på den gråa bilen. Pga Navigation/I-Drive och allmänt frächare intryck.

Mvh
/andreas.
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
Andreas

Allt stort sett klart

Jag är bara 1 telefonsamtal bort från att bli ägare till den grå.

Men jag funderar lite på någon försäkring han talade om som kostade 5000kr extra gäller 1 år.

Givetvis kan jag välja bort för man har 3 månader ändå.

Det borde väl räcka om det skulle visa sig något konstigt med bilen.

Har kollat audi med men a3 som jag vill ha med 2.0t motorn är ju fan så ful bil.

S3 vill jag ha 5 dörr å då måste man gå på 09 orna och dom är för dyra för mig just nu.

Vet att det inte är rätt ställe att fråga om mazda 3 mps men men det är trots allt en rolig bil o klart snyggare än a3.

Har kollat s40 t5 06-07 men den bilen är inte heller snygg går bort

S60 t5 helt ok o kan tänka mig 1 men där är det storleken som gör att den faller bort

Seat går bort

Golf gti hittar ingen som jag gillar

Finns 1 R32 som jag ringt på men dom har inte åtrekommit
Länk!

Återkommer vad det blir.Sen rubriken över den här tråden håller nog inte till 100 :) sorry
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
Var bara 1 stenkast från att köpa den grå 130 n nedersta länken men har fått kalla fötter.
Kollade upp bilen och den har haft 9ägare :(

Med den infon så är det 6 brukare handlare bolag som haft den 3 riktiga ägare.
1 av ägarna ringde jag upp i dag och han ingav 1 seriöst intryck

Han sa och så att mattias från lyxfällan har ägt bilen och den har rullat runt i hans 3 bolag.
Sen har kneippbadens bil i norrköping stått som ägare 2 gånger.
Och givetvis första firman som sålde den från början

Vad göra efter infon lite lungnare men tråkigt för mig om jag vill sälja bilen vidare i framtiden jag blir ägare nr 10.
Nu hade jag tänkt ha bilen rätt många år innan den säljs.
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
Mer info

Bilen ägs inte av MD motor Stockholm ?
Utan av någon som heter Martin Tobias karlsson i Söderåkra ? (Kalmar)
Kan det vara nån av ägarna av bilfirman?
Bilen har också en kredit? (återtagande)

Ska ringa MD i morgon och se vad man får för svar ?

Har någon handlat bil av dom förut ?

Inte en chans att jag köper bilen utan en fulständigt M_TEST kostnaden får dom stå för annars tack o hej.
Att M-testa en bil är inte helt fel nä. Handlare brukar gå med på att bekosta testet med villkoret att om du inte köper bilen får du betala M-testet. Köper du bilen bjuder de på det. Att hitta en handlare som går med på att bekosta det oavsett vad du väljer lär du få leta efter.
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
Det var det dummaste jag hört på länge men skulle kunna gå med på det om bilen uppvisar brister som bilfirman åtgärdar före köpet.

Och med den här bilens historia tror jag dom går med på det för att visa att bilen är ok om inte ja då kan man bara gissa vad bilen är i för skick.
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
Var lite snabb med att bilen står på någon annan.
Är visst ganska vanligt att det är så hos bilhandlare.
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
I dag gjorde jag mig av med 1an.
Ska åka Audi 2.0T Quattro 06 1 tag.
Bilen har varit hos Dalbäck Racing o fått liten knuff i form av 277hk o 370nm.
Det rör på sig ganska bra :)
Trodde det skulle bli stötigt med 19 tums fälgar men det är riktig bra komfort.
Mycket lull lull är det med i bilen .
Ha det alla kanske man kommer tillbaka nångång i en xi
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Grattis.

Tror att du återkommer till Bmw ;-))
JF
257
JF.
335i Coupe -07
Man återkommer ALLTID! :)
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
He he vi får se
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
Nu är bilen inhandlad eller bil nummer 2 efter mycket strul.
Först var det en A4 2.0Tfsi Qtattro röd mycket rolig skön bil att köra.
Den var uppskrämd hos Dalbäck.
Det tråkiga var att jag inte vart ägare till bilen fören 3 veckor efter köp.bilen var också omlackad som jag inte upptäckte först.
Tredje bilen hade varit krockad mer än vad föra ägaren ville uppge vid våran första kontakt men kröp fram senare.
visste att 2.0T motorn har lite dieselknack men den ska inte låta så mycket som min gjorde.
Jag fick även igenom att firman skulle stå för omlack av ena sidan.
Men efter varit i kontakt med lackfirma så förstod jag att röd är det värsta färg att få bra. Stämma överens med övriga bilen färg.
Så jag tröttnade på bilen.
Mitt andra val blev en A3 2.0T silver med dsg helt underbar liten rackare.
Får se om jag blir nöjd med den som vinterbil den har differentialbroms
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
Hej
Då har man varit Audi ägare 1 tag.
Är faktiskt inne på min andra Audi efter 1an.
Men den första A4 jag köpte var en besvikelse med mycket strul.

Så till A3 2.0t dsg 07a som körs i dag är en riktigt rolig bil med lagom fartresurser.Lite av en gogart väldigt stabil o skön att köra ligger som 1 stryckgärn på vägen.Komforten lite så där tycker jag
Tyvär har jag zinksläpp bubblor i lacken o i kittet på insidan av dörrarna.
Ska in till Audi i morgon för besiktining av det.
Så om man bortser från det är det en bra bil.
Detta valet föll genom att frugan hade problem vintertid med 1an älskade den bilen även om den bara hade lila motorn.
Vi får se har inte släppt tanken på en BMW kanske om 1 år och då kommer valet bli en 130i.
Frugan får väl köpa sig en fiesta eller nåt .
Ha det
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.