AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.227

Hur ser man på bilen att den är utrustad med "322 Komfortöpping"?

jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
Är spekulant på en 320 touring tillverkad 09 -06 som enligt försäljningsspecen vid köpet ska vara utrustad med "322 Komfortöppning" a 6700 kr. Jag får inte bilen att öppna sig med nyckeln i fickan, så min fråga är. Kan man på utsidan av bilen se att bilen är utrustad med den här funktionen och hur är det tänkt att det ska fungera? Eller har det bara slutat fungera. Eller kan kan det vara så att första ägaren inte köpte med det den funktionen fast den står med på Offerten från M-bilar i Eskilstuna.
Har bilen komfortöppning så har den räfflor på ovansidan av dörrhandtaget fram precis ovanför låshuset.
jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
Jättetack. Lär kolla upp det imorgon innan jag skriver på pappren. Enligt försäljaren så ska ju bilen ha det men det fungerade inte i fredags när jag var där och tittade på den. Måste det aktiveras via bilen på något sätt eller renta av av BMW?
Du måste lägga tummen på den räfflade ytan för att bilen ska öppna och låsa sig.
När bilen ska startas så räcker det med att ha nyckeln i fickan.
Funktionen behöver inte aktiveras av BMW.
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
NJA! Du ska lägga tummen på den räfflade ytan för att låsa bilen men om du ska öppna den så är det bättre att stoppa in fingrarna i "handtaget" som du gör då du ska öppna dörren.

jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
Nu visar det sig att att tack vare er hjälp så har det konstaterats att bilen inte har komfortöppning. Vad ska man dra av på priset tycker ni? Är det något man har nytta av eller ställer det bara till problem. Stor nackdel som jag kan tänka mig är att batteriet i fjärren inte blir uppladdat eftersom man inte har nyckeln i tändningslåset lika ofta.

Något annat och vad ska man pruta innan man skriver på.

Jättetack för hjälpen.
Komfortöppning på en 320 Touring skulle jag säga inte har något ekonomiskt värde på en -09a. Det är endast upp till köparen hur man värderar att det finns eller inte finns. Det är absolut inget vanligt tillbehör på den modellen. Skillnad är om det är på en dyrare modell där det ofta finns i utrustningslistan. Men jag skulle själv inte kryssa för det tillvalet och har det heller inte på mina bilar, då jag inte uppskattar detta tillval. Men vet att andra tycker annorlunda. Så det är endast du själv som kan värdera vad det kan vara värt för just dig.

/Anders
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Eftersom det är allmänt stiltje på marknaden borde det väl vara bättre att ge ett seriöst men lägre motbud och sammanfatta det du tycker fattas i s f att dra av för specifika utr.detaljer? jag hade testat med 10% om den inte är sensationellt billig redan och då är det ju fint att smyga in "sedan saknas några tillval" liksom som i förbigående också... :-)
Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
Eftersom nyckeln sällan är i tändningslåset så har bilar med komfortöppning inte uppladdningsbart batteri i nyckeln. Det byter man när det är slut.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Då får man värdera vad det är för komfort i:
"-Va......nämen.........aaahhrg batteritorsk! O va är det för udda batteri i den här då? Pill pill, jaha ja jag får fråga urmakarn om han sett nåt dylikt. :)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Tillägg: "-Jaha o nu börjar det regna också, men jag har ju ett jättefint BMW-parapy där inne i den låsta bilen!" ;)
st
3.465
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Tänk vilka konstruerade situationer det går att skapa när man inte har alla bra nödvändiga optioner! :)
Jag har haft comfortaccess i de tre senaste bilarna och aldrig haft problem med nycklarna.

Det enda problemet är om jag har nyckeln i fickan när jag tvättar bilen, då kommer vattenstrålen att låsa och låsa upp om vartannat. Men det kan jag leva med.

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Va? Sken det igenom att jag var lite avis? ;)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

steaman: tvättproblemet stötte man ju på ganska omgående...Brukar du låta nyckeln sitta i när du tvättar eller hur undviker man problemet?

Annars lär man sig snabbt att älska denna option och numera är det "extremt" jobbigt att behöva ta fram nyckeln när man ska köra den andra bilen....;)

___
//Ulf
st
3.465
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag tvättar ju bilen på tomten och då lägger jag nyckeln i garaget. På vintern så lämnar jag bort bilen för handtvätt så då är inte problemet mitt.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ok, när jag tvättar hemma så lägger jag också bort nyckeln men jag kör även då och då till den lokala tvättstationen med tvättbås och högtryck och där kan man inte direkt lägga ifrån sig nyckeln...

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.