|
|
|
|---|---|
|
Letar M6 men blir lite förvånad hur kassa annonser säljarna använder. Ofta en annan bil på bilden, eller saknade kontaktuppgifter. Ofta mycket knapphändig info om bakgrund och utrustning. Inte undra på att få bilar blir sålda. Skulle ni mejla till denna säljare, eller fiskar han bara mailadresser? Länk | |
|
Jag tror inte han är ute efter mailadresser men visst kan man tycka att det är märkligt att annonsen är så tom på information. Jag misstänker att han tycker att hans bil är så häftig att "alla vill ha den" så då behöver han inte anstränga sig. ------- //Lövet |
|
|
Får snarare intrycket att han haft lite bråttom när han skrivit annonsen. Kanske inte jättelyckat med tanke på att man vill ha ett seriöst intryck redan i annonsen, speciellt när det gäller den typen av bil. Mailen tror jag han använder för att "screena" bort alla idiotsvar som kommer, tolkar jag inte alls som negativt! |
|
| Den knapphändiga informationen kan ju bero på att säljaren tar för givet att den som letar efter en sådan här bil också känner till bilen och dess egenskaper. Mailen tycker inte jag var något konstigt, tror som Keiser att säljaren vill undvika idiotsvar. | |
|
Håller med Keiser och Robert. Har man någon gång försökt sälja en bil på blocket så förstår man varför han vill ha mailsvar. Tyvärr så skriver jag alltid ut även telefonnumret eftersom det fortfarande finns, kan man säga bakåtsträvare, som känner sig tryggare om det finns ett telefonnummer. Om detta telefonnummer är ett oregistrerat kontantkort spelar ingen roll verkar det som... |
|
| Det kan väl dels vara för att slippa en massa telefonsamtal från folk som ska pruta alternativt söka en jourhavande kompis på telefon och dels en säkerhetsåtgärd (?) med tanke på en del stölder och rån som inträffat vid privata bilaffärer de senaste åren. Eftersom det är en ganska exklusiv bil kan det kanske vara bra att sortera en del via mail innan telefonkontakt eler träff IRL sker. Dock kunde ju annonsen varit mycket mer informativ men det finns ju en del som inte ens släpper ifrån sig så här mycket / lite info i sina bilannonser. | |
|
Egentligen tycker jag inte attityden är fel på denna typ av fordon, gissningsvis har alla i tråden delvis rätt :-) Dock har jag lite svårt att förstå varför man inte bemödar sig med bättre bilder och mer information på en såpass speciell bil som M6. Det går ju alltid att täcka över regnumret eller fotografera den på en annan plats om man är paranoid av sig. Björn: Känner igen mönstret när jag i höstas kikade lite halv-seriöst på begagnade MB C-klass AMG kombi, det var ofta liknande situationer där. Trots att bilen ibland var svensksåld ville oftast säljaren ta första passningen i kommunikationen. Inte för att det verkade skumt utan att säljaren inte ville bli av med både skjortan och bilen. Givetvis resulterar detta i en segare försäljning men det kanske är priset man får betala i sammanhanget? Kul att du letar M6 och hoppas du hittar en fin vagn till slut! |
|
|
Tack för engagemanget. Skulle jag sälja M6 skulle inget krut sparas på annonsen. Relativt mycket pengar för en beg bil som inte säljer sig självt. Inte så svårt att maila (vilket jag nu gjort) och skaffa sig mer info. Men jag resonerar som så att en seriös bil ägs av en seriös ägare och seriösa ägare skriver seriösa annonser. Men jag fattar att det finns undantag men jag har inte tid att åka och titta på dåliga bilar och knappt de fina heller ;-) |
|
|
BjörnB; Du får hoppas att annonsbilen inte är exakt lika. För den på bilden är Sydafrikansk och så klart högsterstyrd :P Finns helt klart en marknad för hjälp att utforma annonser:) Stephan |
|
|
Annonsen är borttagen nu. Jag tror inte det beror på att den är såld utan något annat. Vanligen när en annons har lågt pris, sparsmakat med info, utländska bilder och inget telefonnummer - då kan det vara fråga om något annat... Jag tyckte dock inte att priset var "bedragarlågt" den här gången. 340k för en M6 är väl inte omöjligt? ------- //Lövet |
|
|
Stephan, bra koll där :-) Lövet, fick lite konstig känsla av annonsen. Priset var skapligt men inte på något sätt för lågt. För 340' (efter sedvanlig prisförhandling) finns det mycket att välja på i Sverige och ännu mer nere i Europa. |
|
|
Blockets regler: Länk (Bilder och filmer) "För fordon måste bilden föreställa fordonet i annonsen och samma bild får inte användas i mer än en annons samtidigt." Man får alltså rita av bilen och lägga in teckningen men inte lägga in en bild på en annan likadan bil. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Jag kör själv samma sak när jag säljer mina bilar. I mina annonser står det utförligt vad bilen har gått, vilken utrustning den har, skick osv. Av tidigare erfarenheter så ringer folk bara upp och frågar precis samma saker som redan står i annonsen. Därför låter jag folk maila mig först så ringer jag upp istället beroende på vad dem undrar. Får jag ett mail med meddelandet "ring mig" så skiter jag i att ringa upp om det inte står vad dem undrar över. Folk är allmänt hur jobbiga som helst och på detta sättet får jag kontroll över mina spekulanter. |
|
| Usch, jag bävar inför utannonseringen av 545'an :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.