AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
692

Taklucke problem mekansikt

se
123
selaja
325IM e36 1993 Individual
325 e91 2006
Hej

Har har sedan jag köpte bilen ett problem (325IM e36 1993 individual) köpte sommaren 2010.
Min taklucka har aldrig sen jag köpte den funkat. har bytt relät vid motorn och efter det så började motorn funka ibland med mekanismen var solid stum. har tagigt ut motorn och den funkar att snurra runt när den är urplockad. det finns ett insektshål som man kan veva motorn manuellt och när motorn är monterad och jag försöker vrida den manuellt så är den helt stum.

Att relät under ratten har halvt gett upp misstänker jag och är lätt fixat men mekaniken vad som kan tjorva där är desto svårare så jag undrar ifall någon annan vet något?
PE
138
PEMA
530i -05 Touring
325i -08 Touring
Tja, jag har meckat lite taklucka på min 325a oxå, kan nästan lova att det är nån av gliddelarna som skall lyfta respektive sänka luckan som gått sönder, dom är som sagt i plast och går lätt sönder, specielt på vintern... Kolla realoem så får du ett hum hur det fungerar... Eller lyft av luckan så ser du snabbt... Sitter bara med 3 skruv har jag för mig, det pilliga är att flytta på det inre skyddet utan att kunna lyfta luckan men det skall gå att skjuta bakåt med lite pill... Kommer inte riktigt ihåg hur men sök det finns trådar om hur man gör...

Alternativt köp alla lyft/glid delarna innan så du har dom hemma det gjorde jag o bytte allt på en gång, gick på 3-400 hundra har jag för mig...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.