|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är det någon som vet vad BMW tar för att byta bakre kulled. NR:2 Länk | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det enklaste sättet, och framförallt säkraste, är ju att helt enkelt ringa till BMW och höra. De ger dig ett kostnadsförslag helt gratis. Men det går ju alltid att spekulera :-) BMW kör som så många andra med flat-rate system och detta arbete kanske är i runda slängar typ ca 13 enheters arbete. En enhet är 15 minuter, tror jag. Vi spekulerar vidare och säger en arbetskostnad på 200 SEK / enhet (baserad på kostnader tagna från diverse inlägg). Då blir arbetskostnaden runt 2400 SEK. Material tillkommer såklart. Så baserat på vilda spekulationer så kommer det att kosta 2400 SEK + material. Men om du inte vill lita på vilda spekulationer så rekommenderar jag att du ringer och hör med BMW själva :-) Följ gärna upp tråden med priset som BMW faktiskt uppgav (och isåfall gärna uppbrutet i arbets- och materialkostnad). |
|
Tänker ringa på tisdag, och självklart så återkommer jag med priset. Ville bara höra här inne om någon kände till priset för denna rep hos BMW. |
|
Fick du något kostnadsförslag från BMW? Lite nyfiken på hur nära sanningen mina vilda spekulationer var :-) |
| Det kostar 2800:- båda sidor ink material. Lämnar bilen nästa vecka och kommer då att se exakt vad arb och materialet kostar separat. | |
|
Lite uppdatering för kostnad V/H sida Arb: 1440:- Material: 816:- |
|
Skönt att höra att det var mycket billigare än mina vilda spekulationer :-) Och detta var hos en auktoriserad BMW-verkstad, eller hur? |
| Japp | |
|
vilken auktoriserade verkstad tog 2800 för bytet. jag blev erbjuden 4900 av en icke auktoriserad bmw verkstad. schnellfahrer jaegerwagen the force is with mee |
|
|
Sundströms bilservice Kramfors. De kanske inte har rätt kunskap för att bytet, vilket medför en längre beräknad arbetstid. |
|
| Personerna på Sundströms bilservice i Kramfors har sysslat med BMW sedan 70-talet och vet absolut vad de håller på med. De brukar också vara konkurrenskraftiga prismässigt bl a genom lägre timpris än i storstäderna. | |
|
tack så mycket. ska nog ringa runt lite. schnellfahrer jaegerwagen the force is with mee |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.