|
|
|
|---|---|
|
hej nu är det så att elhissen är fastnat med rutan nere och vill inte gå upp. har provat knappen på förar dörren och höger bakdörr men ingent fungerar. så antar att jag måste ha bort dörrsidan invändigt. vet att det sitter i klipps i neder änden och längst bak. men får inte bort övre delen (precis vid trälisten) hjälpt snarast då jag inte vill lämna bilen med rutan nere ikväll mvh wermland__ | |
|
Det är säkert kabeln som hoppat ur glidskenorna och fastnat, lätt fixat. Här är en perfect walkthrough hur du fixar den och plockar isär dörren. Länk Och här är ny kabel och allt som behövs. Länk /Janne |
|
| tack för hjälpen och det jätte snabba svaret, jag fick bort dörrsidan :) Men det är så att rutan går ner utan problem det är bara det att när den ska upp igen då går (wiren?) upp men tar inte med sig rutan utan man får hjälpa till att trycka upp rutan. (Det går väldigt trögt) Vet inte hur wiren sitter fast i fästet som rutan sitter på. kan det vara så att något har släppt/gått sönder där tro? Och om hur fixar man det isåfall? | |
| Eftersom rutan går trögt upp så är det säkert wiren som traslar in sig/glider ur hjulen som den ska ligga i = går trögt eller fastnar. Kolla nogrant och se hur wiren är kopplad och hur den ska ligga, kan ha släppt i det övre fästet. Har du tur så kan du få ordning på wiren så det iaf går att stänga rutan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.