AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.551

Vad betyder dessa felkoder på 745 E65?

es
91
espla
BMW 645-04
Hej

Är det någon som vet vad dessa felkoder betyder?
0A3AC 20 000 494A 7C
8E111 20 013 4851 7A
La
74
Lasse E
BMW 745 2002
Det hittar du lätt på nätet engine cordes .com MVH Lasse
es
91
espla
BMW 645-04
Hej

Tack Lasse.
Vet inte om det är jag som är dum eller inte, men jag hittade inget där.
Har funnit en del felkodslistor men utan resultat.

Mvh
In
355
Inot
745iA -02
engine-codes.com

Jag hittar dock inget där på ovanstående koder. Annars så kan man ju alltid ringa BMW och fråga.
espla: det ser ut som hexkoder. T ex är hex 0a "ny rad" och 20 är mellanslag.

Kan du läsa ut felkoderna på något annat sätt med instrumentet, så du får dom decimalt? T ex hex 7c = 124 och 7a = 122, men det går inte att säga om det är en felkod eller vad det är, från din första post.
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Hej,

Dessa är inga BMW koder, vilken diagnos utrustning använder du ?
mvh
George
es
91
espla
BMW 645-04
Hej!
Tack för era svar.
Georg varför är det inga BMW koder? Läste av dem under errorcodes när man går in i undermenyerna genom att hålla resetknappen för tripmätaren intryckt visst länge och sedan låsa upp den.
Så dessa siffror va exakt vad det stod där. Så det är inga "enginecodes" utan verkar vara felkoder i allmänhet.

Mvh
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Hej!

Ok, dessa är enbart felkoder från kombiinstrumentet och vet ej om det kan vara någon betydelse . Det bästa att göra en riktig diagnos mot kombiinstrumenter från en extern diag.

mvh
George
es
91
espla
BMW 645-04
Hej!

Nej det verkar inte vara några fel på bilen i övrigt, utan den går som den ska och inga andra felmedelande så det är säkert inget att oroa sig för. Ska in och skjuta in den senaste mjukvaran snart och då kan BMW kanske svara på vad dessa "errorcodes" betyder.
Återkommer med svar så fort jag vet.

Mvh
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
@ espla,

Har du varit hos BMW och fått den senaste mjukvaran? Hur gick det och vad kostade det? Vilka nya finesser fick man?

Har hört att det är rätt vanskligt att göra denna uppgradering och att om nåt pajar så får kunden stå för det helt och hållet...

NIklas

Fransosen
es
91
espla
BMW 645-04
Hej Niklas

Nej har inte hunnit än. Skulle gå på runt 1500:- för fullständig uppdatering. (har sett i vissa trådar att det ska vara mycket dyrare).
Eftersom jag inte vet vilken mjukvara jag har idag så vet jag inte vad det blir för ändringar, men har man en äldre så kommer tomgången bli bättre (kan bli lite småvibrationer på äldre) och att lådan växlar mjukare vid nedväxlingar från 2:an till 1:an för dom som har problem med detta. Eller från P till D bl.a..
Dessa uppgifter fick jag från BMW.
Det brukar inte vara några problem att göra detta på de flesta bilar sa dom, men det kan bli stopp i vissa fall så att de får avbryta, och tar då ut 800:- har jag för mig att det var, i startavgift eller vad man nu ska kalla det.
Och att det ska bli fel på andra moduler som man själv får stå för kostnaden för (dyrt) kan också hända har jag läst, men jag tror inte den risken är så stor..

Mvh

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Hej espla,

Oj, det lät verkligen inte dyrt.... Har hört helt andra summor!

Om du kommer iväg och gör detta och att det faktiskt slutar på den summan kan du väl PMa mig :-)

Kanske läge att ta sig en tripp bortåt dina trakter om det är så pass billigt på en BMW-verkstad. Här i Stockholm tar dom 2000 spänn bara för att titta på bilen känns det som.

Ha en skön sommar!

Mvh
Niklas

Fransosen
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Hej,

Lite varning här, kolla alltid med BMW om vad som gäller om något går snett under uppgraderingen, dvs. om någon modul inte svarar eller har fått nya buggar/fel efter uppgraderingen vem tar kostnaden.

Mvh
George
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Hej igen,

Ett exempel här (enligt uppgift), efter en uppgradering av en E60 så har CCC (Navi, display, etc.. controller) inte vaknat, blev en kostnad på 40000:- för en ny.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.