|
Sida 9 av 13
|
|
|---|---|
|
Med känsla: 120d går ju att få med den nya 8-vxl automatlådan. Det kanske går att få den till alla modeller jag har inte hunnit sätta mig in i alla fakta. Men jag är lite småsugen på 120d, hade inte F30 stått och tutat runt hörnet så hade jag faktiskt kunnat tänka mig en etta. Hoppas X35 motorn hittar till F20 med |
|
| Sport Cup? Det har jag svårt att tro på, de är ju hur bullriga som helst och svårkörda i våta. Men Pilot Sport (3?) är ett lämpligt däck. Möjligtvis en Super Sport och det är mycket vasst... | |
|
Tog en tur bort om till Förenade bil i Malmö igår, dom hade två nya F21:or, en djuphavsblå Urban och en Alpinvit 120d sport line med 17" Stjärneker 379 fälgar. Kliade lite i fingrarna att slå till, men jag är så nöjd med min 116d och dessvärre så är det för tidigt med ett bilbyte. =) Ser riktigt snygg ut när man ser den i verkligheten, bilderna gör den definitivt inte rättvisa. Rakt framifrån får den en lite elak look med sport line, bakifrån tycker jag inte att den liknar en VW Polo som många antyder, utan har en egen säregen look. Synd dock att de har skippat det ovala slutrörer som vi har på våra "gamla" ettor. Interiören ser ut att tillhöra en större modell (fick dessvärre inte chansen att provsitta den (får ha någon orsak till att åka ut dit igen =))). Fick i alla fall med mig en alpinvit sak hem + ett lackstift :) |
|
| var på autopartner i linköping idag och de hade inte fått in någon än utan skulle komma in nästa vecka :D nu är jag så sugen på att se en i verkligheten när de flesta som sett den live ger den så mycket goda lovord | |
| Undrar hur dom har tänkt när 118i har prissatts? Drygt 30000;- mer än 116i och bra mycket dyrare än 118d och för liten prismarginal till 120d. Kommer nog inte rulla många 118i i Sverige framöver. | |
| Låter onekligen märkligt om det sitter sport cup på ettan, det är ju typ ett r-däck. | |
|
Undrar om det inte var Pilot Sport Cup + Det ska vara nåt mellanting mellan Pilot Sport 3 och Pilot Sport Cup |
|
| Sport cup + är väl helt enkelt ett vidareutvecklat sport cup-däck. Känns som ett märkligt däckval på en std-bil. | |
|
Länk Ser rätt bra ut i silver met. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Länk lite bilder från frankfurtsalongen.. ser riktigt bra ut | |
| var och tittade på bilen idag och tycker den ser helt okey ut, man måste vänja sig lite med designen tror jag. men inredningen tyckte jag var fantastiskt snygg däremot! | |
|
Jag var också och tittade på nya 1-serien tidigare i veckan, och jag måste säga att den faktiskt ser mycket bättre ut i verkligheten än på bild. En 118d eller 120d med M-sportpkt är inte ett omöjligt val som nästa bil BMW CS #5139 |
|
|
Nån som redan ordertecknat sin nya etta? /Anders |
|
|
Nya ettan såg riktigt trevlig ut live, mycket högre kvalitetskänsla och kändes även större. /Anders |
|
| Provkörning på Måndag eller Tisdag inbokat :) | |
| Provkörde en 118d idag. Klart trevlig bekantskap. Start stop-funktionen kommer äntligen till sin rätt (med automatlåda) och den åttaväxlade lådan fungerar utmärkt. Benutrymmet bak har ökar något (tre centimeter tror jag det var) och det gör mycket. Utseendet var faktiskt inte så illa som på bild, men snygg skulle jag inte heller vilja kalla den. Den är udda helt enkelt. Men, eftersom man tillbringar den mesta tiden bakom ratten så är den trots allt ett givet val i klassen. Golf och gamla A3 är inte lika roliga att köra. Och förarmiljön i nya ettan är underbar. Jag satte ihop en bil och landade på ca 370-tusen. Funderar på att lägga till 17- eller 18-tummare och en fjärrstyrd värmare, vilket i så fall gör att jag landar på ca 395-tusen - innan eventuella rabatter. Känns som en stabil pendlarbil. | |
|
Jag var också ute idag och provade en 118d fast manuell, och visst är det ett klart lyft mot gamla E87. Mycket snygg invändigt och helt ok utvändigt också efter lite tillvänjning. Precis som E87 mycket trevlig att köra och komfortmässigt har den tagit några kliv uppåt, dock tycker jag ljudkomforten i kupén kunde varit ytterliggare förbättrad. Provbilen rullade på 18" vilket iofs påverkar. Jag ser fram emot att se och prova en bil med M-sportpkt framöver vilket jag tror blir riktigt läcker BMW CS #5139 |
|
|
Här är film på F20 från Frankfurtmässan: Länk Den svarta 118i vid 2:21 har M-sportpaket, den är också filmad interiört. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Intressant att du också reagerade på vägljudet J.L. Min testbil hade också 18". Kanske ska man offra utseendet och satsa på 16" eller 17"? | |
|
När kommer det gå att beställa M-sportpaket till nya ettan? Pris? Coupe och 3-dörrars dröjer fortfarande ett tag va? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.