AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
48.484

Officiella bilder på F20

Sida 7 av 13
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Teknikesn varld påstår den ser bättre ut IRL

Citat: "Jag har precis kört nya BMW 1-serie, 120d närmare bestämt. Jag kan börja med att konstatera att den är snyggare verkligheten än på bild. Mitt första intryck när jag såg bilderna var kanske inte jättebra, men så fort man ser den i verkligheten funkar den bättre. Den har fått mycket drag från den förra versionen, karosslinjen är ungefär densamma."

Länk
Dr Bilfåne:
Man måste upp på E-klass och värre för att Merca ska vara ett hot mot BMW.. ;o)
i samma artikel som ni länkar till står det

"Trevligt, har du exempel på vad som kommer komma standard?
Den kommer få multifunktionsratt och iDrive på en 6,5-tums skärm bland annat. Den bilen vi sitter i har en större skärm men jag har inga papper på hur stor den är. "

inte illa.. tror at man kommer kunna köpa en till bra pris om man väntar 1år då alla paket och erbjudanden börjar komma ut

Bästa kommentaren jag har sett kommer ändå från AMS:

" och att den ser ut som en av grisarna i Angry Birds"
Länk
bmw_jerry:
Säljer den normalt så kommer det nog inga erbjudanden redan om ett år.
bmw_jerry:
Jämför med F10, där hittar iaf inte jag några sådana till bra pris i beg.hallen nu.
Länk ser riktigt bra ut i svart..

clubsport: du har rätt där men förra generationens 1-serie hade bra erbjudanden... minns inte riktigt hur långt efter releasen det var men m-paketet ingick ju till vissa motoralternativ utan extra kostnad.. vi får se hur det blir med den nya 1:an
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
allting ser mindre ut i svart så det är inte konstigt att det hjälper lite på den dära tjockisen.
Visa användare
380
P-OA
G30 530e -20
U06 225e -25
Mm najs, tror nog att det är samma sak som när E60/E61 kom, tyckte att den var den fulaste sak som tyskarna hade kommit fram med, stor och klumpig, men när man väl såg den i verkligeheten så var den hel rätt, den känns fortfarande så.

Få se om det blir en F20 när det är dags att byta in ettan, eller om familjeförhållandena kanske är ändrade... :)
Frankfurt i september och kolla in den.
bmw_jerry: Det är nog M-sport edition som du tänker på. Det erbjudandet kom ut i augusti 2006 och 1-serien lanserades någon gång i början av 2004.
chris87: lanserades inte 1-serien i slutet av 2004??
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Förresten, vad kommer nya 1-serien med för standardutrustning interiört? Ingår t.ex. "skärm" men inte navi?
Som jag har fattat det så ingår ju den lilla skärmen i standardutrustningen, men det vore ju inte BMW om inte navi kostade extra..!
vilket bilmärke menar du har navi som standard då?

/Anders
Med känsla:
Nu vet jag inte om du skriver till mig men det jag menade är att nu när lilla skärmen är standard i ettan så är man ju tvungen ändå att lägga till för att få den stora skärmen då den har fler funktioner. Allt som är användbart kostar extra till BMW!

Jag är rätt ointresserad av andra märken än BMW, Porsche och Mercedes. Men jag är ganska övertygad om att det finns bilmärken som har navi som standard.
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
varför skulle man vara mer tvungen att lägga till mer funktioner nu än man var innan? idrive systemet i gamla ettan hade ju mer funktioner än orginalstereon så varför var man inte tvungen att lägga till det då?
ny tjänstebilsfavorit Länk

/Anders
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Jag är väl en av få som verkligen gillar designen på nya ettan...lite för högt pris kanske.

Byggde en 116i med bmw konfiguartorn inkl. sport line, sikt paket, drive comfort paket och xenon, inget annat i övrigt.
Priset landade på 260tkr, kan väl inte heller räkna med någon större rabatt nu när modellen är helt ny tyvärr
Grymt fina bilar men tokdyr
Första bilderna på f20 med Performance delar: Länk
Inte min smak men ser OK ut tycker Onehp...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.