|
Sida 2 av 13
|
|
|---|---|
| Länk 1:a med m-paket.. tycker faktist att den börjar se riktigt snygg ut och tror att även fler av er kommer tycka likadant som jag i framtiden men det återstår att se.. dock gillar jag inte vissa kromlister så som den på bakstötfångaren.. | |
| Jag förstår inte alls dom kraftigt negativa åsikterna. Tycker den ser rätt bra ut och klart snyggare än föregångaren som jag inte är speciellt förtjust i. Att designen skulle vara lite utslätad på nya ettan kan väl ändå inte vara en överraskning med tanke på hur nya 5-serien ser ut. Detsamma kommer väl helt säkert även att gälla kommande 3-serie. | |
|
ja nu var det skillnad BMW-Jerry, ser helt annorlunda ut! Till det bättre förstås! /Anders |
|
|
jag anmäler mig till den lilla skaran som verkar tycka att den ser okey ut! blir nog tuff i verkligheten med m-paket=) |
|
| Jag gillar den och kommer troligen gilla den ännu mer när den finns "live", även om jag tycker att vissa vinklar är lite svårsmälta på bilderna. Jag brukar inte skrika hurra när jag ser de första bilderna på en ny BMW modell förrän jag ser den live (som med den jag beställt) så jag är försiktigt positiv. Det har fungerat förr, förutom på E65 som aldrig klickade riktigt. | |
|
Mycket skitsnack, men också en del intressant, om F20 på bimmerpost nu. Här en bildjämförelse med nuvarande ettan. Länk |
|
|
Vilken BMW-modell de senaste åren har sett snygg ut första gången man såg den? Precis som att X6, 5-serie GT med flera gått från "ful" till "snygg" i mångas ögon tror jag att 1-serie kommer bli accepterad och uppskattad när den kommer. Just den kontroversiella designen är en av BMW´s stora fördelar och har alltid varit, vill man ha tråkig korrekt design kan man köpa en Audi. Glöm inte bilar som Z1 eller Z3 Coupé, totalt sågade när de kom men självklara och åtråvärda klassiker i de flestas ögon idag. Folk verkar ha fått för sig att E39 är "riktig" BMW-design, E39 är en typisk Audi; Tråkig men snygg. :) //Bjersér |
|
| Konstigt att 118d blir oförändrad både effektmässigt, förbrukningsmässigt? 118i med 1,6t låter intressant. Prismässigt borde den landa runt 240000:- | |
|
Nuvarande 1an var inte lyckad designmässigt och jag tycker som sagt att den kommande modellen inte gör några framsteg. Till skillnad från Bjerser så har jag förknippat BMW med bra motorer/sportig, bra kvalitetskänsla OCH snygg design! Tyvärr har BMW gjort ett vägval de senaste åren som inte faller mig i smaken, undantagen är senaste 5-serien och Z4a (finns någon till som är ok). De kommentarer jag hört från icke-märkesfantaster de senaste åren så tilltalar BMWs "nya" designspråk färre och färre. Det ledde iaf till att mina föräldrar valde bort 1-serien trots att motorn gavs tummen upp. Istället blev det en Golf Gti, det finns fler tillverkare som kan göra roliga bilar utan att man behöver "vänja sig" vid designen! Vi får se om detta påverkar försäljningen negativt framöver. |
|
|
Wiberg: lite udda bildjämförelse... kunde de inte hitta en tråkigare och fulare färg på e87:an? Bjerser: kontroversiell vet jag inte om jag håller med om på F20. snarare tråkig. modeller som varit snygga första gången man sett dom de senaste åren är för mig F25 och F11 t.ex. sen kan vi gå längre bak i tiden om du vill ha fler exempel. men det är ju min smak. |
|
|
Keiser: Jag har alltid förknippat BMW med snygg design, men det har varit kontroversiell, snygg sådan. bag: Jo men om man tycker den är snygg eller inte första gången man ser den är en smaksak, men du måste hålla med om att både F11 och F25 inte följer normen inom design då bägge bilarna blandar olika stilar friskt? Det är långa, vackra, svepande linjer och lagom proportioner blandat med rund front och enorma njurar för att ta Fqx som exempel: Och BMW får det att gå ihop, det är min åsikt i alla fall. //Bjersér |
|
|
Fick chansen förra veckan att provköra en 520D F11 medan min etta var inne på uppgradering av mjukvaran (problem med ACC:n). Tycker att BMW har lyckats riktigt bra med den nya femman och en etta med en liknande front och bakdel som en F11 Touring hade blivit ett givet köp. Och så presenterar BMW detta... Fronten ser helt skum ut och bakdelen känns "tjock" i och med att linjerna går utåt vid baklyktorna medans dom på nuvarande etta går snett inåt vilket i min mening ger ett smäckrare utseende. Dock så kommer detta antagligen att göra den lättare att lasta men vill man ha en laståsna så får man ju köpa GT varianten av den nya ettan eller för all del en 3-serie. Interiören ser bra ut, ser dock ut som om det är samma blinkersspak som i F10/F11, tycker att spaken i den nuvarande ettan känns mer gedigen att använda. Blir dock en tur ner till Frankfurt för att kolla på den, kanske kan ändra min åsikt när man ser den i verkligheten. Skumt sen att BMW att inte stoppar ner 1.6-liters dieseln på 112 hk från Mini Cooper D och får en riktigt snål etta. Å andra sidan, vem bryr sig om allt detta om den är lika skoj att köra som den nuvarande ettan. =) |
|
| Jag måste säga att den nya F20 ser lite märklig ut, men får invänta o säga mera innan jag sett den live. | |
| P-OA: 1.6 liters diesel kommer som ED edition av 116d och under 100g koldioxid (snart nya miljöbilsdefinitionen). | |
| Bjerser: Kontroversiell får stå för dig, skriver inte under på det vad gäller preBangle. Med Bangle blev det kontroversiellt men för min del betyder det ful... Nu är de i ingenmansland så det blir både det ena och det andra. Det är bara att gratulera BMW om de lyckas få fler anhängare mha av denna design (tvivlar), själv kommer jag inte köpa en bil jag tycker är ful! Kanske är naturligt att märket byter kundgrupp då och då? | |
|
Keiser: Enligt någral olika BMW återförsäljare rullar det ut fler BMW bilar nu än det gjorde för 7-8l år sedan. Så argumentet om att nuvarande design skulle tilltala färre människor än förr stämmer ju inte. Personligen tycker jag om designen på de nu aktuella modellerna. Dock håller jag med om att kommande 1-serie, sett till de bilder som det länkats till i denna tråd, inte är särskilt tilltalande. |
|
|
Här är den på film: Länk Noterbart är att den står bredvid en M-paketbestyckad E87, men ändå... Nej, den här bilen är INTE snygg. |
|
|
Chris87: nja det beror väl främst på att det säljs fler bilar totalt nu än för 7-8 år sen (tex 290' 2010 mot 250' 2002). Vad jag kan se har inte BMWs marknadsandel ökat, snarare tvärtom. Sen påverkas ju visserligen alltid statistiken av nya modeller osv. BMW har ett väldigt starkt varumärke som de byggt upp under lång tid. Dock har det de senaste åren försvagats. Hittade tyvärr bara undersökningen från 2008 men här syns tydligt att BMW backar på område efter område. Minns jag inte fel har nu Audi gått om! Länk |
|
| Bjerser: håller med om att bmw ska ha lite kontroversiell design. men problemet är ju att den nya är INTE kontroversiell. utan bara ful och tråkig. | |
|
Hmm... kanske jag tog i lite väl - snett bakifrån och från sidan är den vettig. Men fronten... Bjersér - stoppa pressarna! Har du de facto, 100 % sanning, lyckats hitta en person som menar att GT är snygg ?! ;)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.