AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
48.498

Officiella bilder på F20

Sida 11 av 13
bmwtok: Jag skulle gissa på att den får ytterligare lite fler hästkrafter eftersom att en skillnad på 14hk mellan 118i (170hk) och 120i (184hk) är ganska liten.
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Det tycker jag också men enligt BMW pressrelese så får x20i 184 hk. Motorn finns till nya X3 så jag antar att ettan får exakt samma motor.

The German carmaker never loses the chance to renew its engines, the 2011 BMW X3 xDrive20i is the new entry-level model with a four-cylinder TwinPower Turbo made completely of aluminum, with direct fuel injection and Valvetronic system. 2011 BMW X3 xDrive20i has 184 hp at 4,800 rpm and a max torque of 270 Nm at 1,250 rpm. Obviously the EfficientDynamics plus the Start & Stop are Both standard for the first time.
BCR
Märkligt.
2 liters turbo på 184 hk... vad använder man turbon till ? Ljuddämpare?
Nog borde BMW kunna klämma ut lite mer pulver ur motorn till 120i.

Kommer det några 6-cylindriga motorer ?

/Håkan
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Klart de kan, det tar ju ut 245 hk ur 2 liters motorn i 528i.

Det är i stort sett bara racingmotorer som är optimerade för maxeffekt.

Så det kan tyda på att det kommer sexor i halvkombin....
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
135i kommer så småningom.
Ki
32
Kimski89
120i -07 M-sport
Hej, idag har jag entligen varit inne på Förenade bil och provkört en 120d - manuell...kan bara säga VILKEN J*VLA BRA BIL!
Tänker garanterat skaffa mig en sådan, dock väntar jag tills det går att beställa med M-paket!
Kul att läsa alla positiva (även mindre positiva) tankar kring den nya ettan.

Ha en bra kväll alla, vet att jag kommer ha det =) !

Mvh Kim
Ur
184
Urma
118d -08
Brukar det inte vara så när det kommer nya motorer, modeller att man har modesta trimningsgrader i motorerna? meningen är väl att motorerna ska hänga med ett par år. Det är väl fel taktik att gå motsatt håll d.v.s. att ha hög trimningsgrad i början, nånstans finns ju en limit. Tror att om ett par år så har dom tagit ur ca. 250hk ur 2liters motorn i 120i. 184hk kan tyckas lite när Audi tar ut 211hk, dom brukar ju alltid tävla med varandra, ha samma motoreffekter.
Dj
134
Djabag
330 Ci Cab 2002 Såld
118d 2009 Inbytt i Tyskland
E61 530d Xdrive 2009 Såld
X1 2.8 (N52B30) Xdrive 2010

BMW K1300GT -09
När levereras de första bilarna till kunder ?

Så att det finns demo bilar till salu i Tyskland !

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Urma, BMW gör det redan idag... Den motorn kallas 28i i 5-serien.

Urma
118d -08
Jo, jag vet. Den kommer någ att hamna i F20 om x antal år.
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Har provat nya ettan även jag. Visserligen en sparsamt utrustad 116d med manuell växel. Men måste säga att jag blev riktigt imponerad av bilen, känns som ett rejält lyft jämfört med gamla. Positivt både körmässigt och ur kvalitetssynvinkel.

Tycker också den var riktigt snygg. Kan inte förstå hur en bil som ser så konstig ut på bild kan vara så snygg i verkligheten...
Var och provkörde en 118d idag, fin bil men jag måste nog säga att jag gillar den gamla 118d lika mycket. De skiljer rätt mycket åt, den nya är tystare och har en lite mer finslipad gång i motorn, har ett mer komfortabelt sätt på vägen och ser kanske lite modernare ut invändigt på både gott och ont. Den är möjligtvis något större invändigt men jag tycker det äts upp av inredningen som också vuxit och benutrymmet fram skulle jag vilja säga är sämre än tidigare, åtminstone på passagerarsidan där högerbenet hade mer utrymme i den gamla 1 serien. Insidan på dörrarna tycker jag var klart bättre på den gamla, både utseende vad gäller dörröppnare och handtag var till det sämre. Mittkonsolen ser modernare ut i nya, det gör även instrumenteringen som var bra, tyckte dock den digitala displayen skymdes av ratten lite mycket. Växelspaken var längre, jag föredrar den gamla korta mer, mugghållarnas placering tycker jaga var lite märkligt också. Utvändigt var den ok, svårt att säga vilken som är finast i längden, den gamla upplevs enklare och jag föredrar de gamla backspeglarna, det lite minde fönstret längst bak på bakre dörren och var lite gubbigare och motorhuven hade ett lite märkligt utseende från insidan av bilen. bakifrån var den fin och den är lite skarpare i utseendet än den gamla, sen måste jag nog säga att jag föredrar den förra placeringen av dörr handtagen, de låg i linje då och nu är de lyfta uppåt på bakdörren. Ger ett lite mer högrest intryck som jag tyckte gav lite golfkänsla. Det är vad jag tänkte, med tiden brukar det nya vara bättre än det gamla men jag tycker i alla fall att den gamla har vissa fördelar både kör och utseende mässigt.
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Provkörde 118i med nya turbomotorn. Pigg motor, kändes rappare än min 120i. Styr känslan är riktigt bra. Men vad mycket välljud det var från däcken trots 16 tummare.
När kommer nya 1:an med xDrive?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
WGN: Finns redan. Heter "X1" ;o)

----
BMW CS #6212
var och provkörde en 118d sportsline med automatlåda igår och måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad.. 1:an har blivit riktigt riktigt bra och behöver man inte ha stora utrymmen så förstår jag ärligt talat inte varför folk behöver köpa en 5-serie eller större.. tror att f20 kan bli en ny tjänstebilsfavorit.. får vänta tills 3-dörrars versionen eller coupen samt m-paket innan jag blir riktigt sugen på köp.. håller med er som säger att den är sjukt mycket snyggare i verkligheten än på bild
Seriöst, skiten kostar som en 3-Serie. Vilket pucko betalat 350-400k kr för en 1-Serie?
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
More- Med tanke på att många av dom som sitter på detta 1-serie forum äger en 1serie så är det en del som väljer 1an framför 3serie! De som kör 1a värdesätter nog köregenskaperna mer än utrymmet i bilen, och är därmed villiga att betala samma pengar.

Summa av det är nog att DU antingen skall knipa käft, skriva vettiga saker ist eller helt enkelt byta forum.
Dj
134
Djabag
330 Ci Cab 2002 Såld
118d 2009 Inbytt i Tyskland
E61 530d Xdrive 2009 Såld
X1 2.8 (N52B30) Xdrive 2010

BMW K1300GT -09
Hey More ! Vem kallar du Pucko ?

Det som är intressant med nya 1-serien är att utrustningsnivån har höjts ordentligt. Att numera automatlåda och navigation finns lättare tillgängligt kommer betyda att beg marknaden för F20 blir roligare. Tidigare svensksålda 118d är oftast riktiga snik varianter utan någon som helst utrustning. Jag var tvungen att köpa i Tyskland för att få lite roligare innehåll i min.

Såg nu att det finns F20 demobilar till salu i Tyskland, när börjar de levereras till kund i Sverige ??

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.