AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.052

Akut Hjälp 320iT E46 -01 Batterilampa lyser!

Ja
210
Jalapan
530iA xDrive Touring -07 E61 LCI
Hej!
Halvvägs till jobbet idag började batterilampan lysa, då la styrservon av, antar den är elektronisk.
Och temperaturmätaren gick upp på rött, allt annat fungerade och när jag kom til jobbet så hade bilen inte kokat, försökte starta bilen och den gick igång men det tog emot lite, men min fråga är vad kan vara fel?
är det någon säkring eller är batteriet dåligt och är det någon fara att köra med bilen?
Tänkte om temperaturen går rött för att det är någon givare som inte drivs?
Kylningen av motorn borde väl fungera iaf genom vattenpumpen eller kan det vara så att den lagt av iom batterier är dåligt? HJÄLP behöver ta mig hem efter jobbet!!
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Det är nog remmen som driver vattenpump,generator och servopumpen
som har gått av. Remmen driver dom tre grejerna.

mvh stefan
Ja
210
Jalapan
Ok!
Om nu vattenpumpen inte skulle fungera borde då inte motorlampan börja lysa dvs att jag ska stanna direkt? det enda som lös var betterilampan och temperaturmätaren gick upp, batteriet är 2år gammalt, jag vet att det har vartis knas med generatorn förut men lagat..
Någon annan klok som kan hjälpa mig?
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Det är med stor sannolikhet remmen som gått av som krika säger! Jag vill påstå att det är direkt olämpligt att köra med bilen innan en ny rem är på plats!! Motorn får ingen kylning, därav gick tempmätaren upp. Det finns ingen mer varning på detta mer än sambandet av laddlampan och hög temp.

KÖR INTE MED BILEN!

Diesel-räsern
/Rickard
Det är ju lätt att kolla om remmen gått av. Skulle den vara hel, så är det antagligen laddningsregulatorn som lagt av eller ditt batteri som gett upp och inte orkar ge full kräm.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Med tanke på att han skriver högtemp + styrservot la av i samma veva så är det med största sannolikhet remmen som gått av eller hoppat av.
Se över spännare, löphjul och vattenpump i samma veva!
Kör inte med bilen, mer än nödvändigt, upp på släp går bra men ladda batteriet så du slipper byta det också.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Som Clintan66 sa: Att kolla remen är som sagt lätt, du borde se ifall den saknas eller att nått står galet till ifall du öppnar huven! Kolla i framkant på motorn!
Ja
210
Jalapan
Tack för hjälpen!

Blir att kolla remmen efter jobbet, o ev beställa ny drivrem + spänrulle mm, ska även ladda batterier.. och blir släp eller bogsera bilen hem..
Så jävla tråkigt att bilen ska bråka bara =)
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Länk

BMW M-POWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.