|
|
|
|---|---|
|
Nu är det så att min bil går varmt som satan när man kör lite hård med den. Olje tempen ligger nästan på 130grader efter endast 10min hårdkörning så jag slår av direkt för att låta den kylas ner till ca 110grader. Vet nån där ute ifall man kan uppgradera Oljekylaren samt vad för kylare man ska ha? Vet att det finns en tråd om 335 tuning men den är fan 500+ sidor lång :( All hjälp uppskattas! (bilen är mappad om det spelar nån roll) | |
|
Det är ju ett vanligt problem om man kör på bana. Men kolla efter V K Motorwerks och AR Design dom har uppgraderings kit. |
|
|
Vad sitter det för oljekylare standard och hur varm kan oljan få bli innan den tappar smörjegenskaperna? Angels Lie To Keep Control |
|
|
Det är inte några som helst fel på original oljekyllaren, däremot så är thermostat styrningen under all kretik och ger inte bilen en chans att jobba under bra omständigheter! Men nog finns det billigare och riktigt bra lösningar på värmeproblemen på N54 motorn. mvh Jimmy Särås Stertman Motorsport www.stertman.com |
|
|
Särås: Det där låter intressant, berätta mer! Är det något ni pysslar med? |
|
| Det är en thermostat delete. Jätte bra lösning om man använder bilen bara i våren/sommar. Man kan alltid återställa också. | |
| Enrita: hur gör man o vem kan göra det? Pris? Det blev lite många frågor nu men jag är rätt less på att bilen ska vara så känsligt :( | |
|
Jag får och vill inte skriva om det, men ja det är en lösning som tar bort thermostaten och bytet tar mindre än 20 minuter och kan göras av egentligen vem som helst! Dock är det ju sjukt viktigt att man inte tappar ner någonting eller får in smuts i thermostathuset! mvh Jimmy Särås Stertman Motorsport www.stertman.com |
|
|
Särås: är det nåt du/ni erbjuder till kunder?? |
|
|
Det kan man säga! :-) mvh Jimmy Särås Stertman Motorsport www.stertman.com |
|
| Särås: ok då förstår jag, men för att tråden inte ska bli ett handelsplats så undrar jag ifall du kan skicka pm till mig med priser o info? Jag bor i Sthlm så jag skulle kunna komma in till dig o få det gjort :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.