|
|
|
|---|---|
|
För de första så är den väldigt svårstartad, jag såg att vakumslangen var sönder, så den har jag bytt, de kändes mycket lättare att starta den för en stund, men nu är det samma problem igen. Sen när jag väl får igång den, går den hur fint som helst förutom IBLAND när jag ska koppla för att växla ner tex vid ett rödljus eller korsning, då dör motorn och då måste jag starta den, det är sjukt frustrerande. är relativt ny och oerfaren när de gäller bilar, men vad tror ni att de kan vara för fel? mvh joel | |
| Kolla efter andra tjuvluft-läckor, t.ex. gummibälgen mellan LMM och trottelspjället. Spraya med startgas runt delarna på insugssidan och kolla om varvtalet stiger, då finns luftläcka. I övrigt skulle jag nog kolla ev. lagrade felkoder. Kan vara någon lägesgivare som spökar. | |
|
Elektroniken till insprutning och tändning är adaptiv, dvs den lär sig hur den skall kommpensera slitage och fel för att nå bästa resultat. Om du har kört ett tag med en insugningsläcka så har elektroniken lärt sig hur den skall kompensera för att mildra problemen. Efter att du tätat läckan så fortsätter systemet att kompensera för ett fel som inte längre finns, vilket också blir fel. Ta loss batteripolen en halvtimme eller så, då raderas minnet i insprutningens elektronik och den får börja om med att lära sig hur inställningarna skall vara. Har du fortfarande problem efter detta så fortsätt leta insugningsläckor. //Göran |
|
|
Tack för tipsen! återkommer efter jag har provat! MVH joel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.