AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.256

Ta bort Slitagevarnare för bromsar bmw 325 e36 HUR?

Hej! lampan för att bromsbeläggen är dåliga lyser så jag har läst att man kan ta och löda ihop kablarna som går från slitagevarnarna så att lampan slutar lysa. (Vänster fram), (Höger bak) Nu till frågan, vart ska jag klippa kablarna och löda ihop dom för att detta ska funka?
Bifogar bilder:
Länk

Hoppas någon orkar ta sig tid.
ha
734
haack
X3 30d -18

Om du kollar i hjulhuset så ser du en hållare med en eller två kontakter i.
Den kontakten som leder ner till bromsbelägget är den du ska kortsluta.
men å andra sidan så lyser ju slitagevarnaren av en anledning...byt bromsarna istället! ;)

Mvh

Som ovan skrev eller gör som jag. Köpte ny kontakt och satte inte fast den på bromsklossen utan bara rulla ihop den och ett bunt band om den. Håller koll på klossarna själv nu.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Clintan66 om du nu håller koll på klossarna så kan den ju lika gärna vara monterad för man byter ändå i tid, själv har jag aldrig lyckats ha sönder en slitagevarnare pga slav med beläggbyte.
Om man nu inte vill ha funktionen så är de bara klippa kabeln och bygla den, ingen vits att lägga pengar på något som inte ska användas.
Jag valde att göra så för jag tycker de 160:- för en givare som mer eller mindre slutar fungera varje gång kossarna är slut är inget för mig. Visst kunde jag byglat den, men jag valde att ha rätt grejor om man vill koppla det i framtiden eller nästa ägare.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Tack för alla svar! Det var till en stor hjälp. Nu har jag lött ihop kablarna och det funkar kanon.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.