|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så lider min bil av minnesförlust. Jag får ställa in sido speglarna varje dag på bilen trots att jag ställer in dem varje dag och gör om så minnet "uppdateras". Idag så ändrade jag speglarna som varje dag och nu ändrades inställningarna under körningen. Det är i te så att dem ändrar lite utan olika varje gång och riktigt grovt så att man inte ens kan se normalt i dem. Är det någon som stött på samma problem eller kan förklara vafaaaan de e för fel på biljäveln?! Har den fått Altzheimers? | |
|
Herr Bayer: nu kommer jag med en dum fråga. Det är möjligen inte så att du lägger in backen det första du gör så att speglarna tiltar sig neråt mm isåfall flyttar du knappen du väljer spegel med så tror jag det upphör.ha det gött i värmen k3 |
|
| Nä så mycket vet jag att dem tiltar vid back...eller rättare sagt den högra tiltar ner om knappen är riktad mot vänster spegel. Men det är alltid bara vänstra spegeln som ändrar sig. | |
|
Ahhh.. Altzheimers det är det det är... Min spegel tappar också minnet..fast på högersidan. Måste vara någon defekt i känseln.. //Lasse |
|
|
Kan det vara så att batteriet börjar bli dåligt? Nyare bilar verkar kräva toppladdade batterier och om laddningen är dålig kan de mest skumma elfel uppstå.... Nu är din bil inte gammal i egentlig mening men beroende på hur du kör, mkt korta sträckor?, verkar batteriet kunna bli dåligt rätt fort. Allt annat fungerar som det ska? Har egentligen inget annat tips men vet av egen erfarenhet att när spänningen inte är den bästa börjar de mest underliga elfel dyka upp i min 7:a som tex att nackstöden bak åker upp/ner lite som de behagar utan att nån sitter där. Niklas Fransosen |
|
|
Herr.Bayer: Fann du någon lösning på detta problem? Jag har samma problem på min och det är ganska störigt att behöva ställa in speglarna varje dag. Bytte du batteri? Allt annat med minnet fungerar som det ska. Mvh Jimmy |
|
| Det är inte så att ni ställt in minnesfunktionen till att ändra backspeglar, ratt, stol till det läget? | |
|
Jag har en JEEP med samma problem, enligt diverse forum så är det ett vanligt problem på jeep och det beror på ärgade kontakter till speglarna. Det kan ju vara nåt sånt även på BMW. |
|
|
Om det bara gäller spegeln verkar det finnas liknande problem på F30: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.