|
|
|
|---|---|
|
var ute igår och körde runt i solskenet när bilen bara tvärdog. Den tände till när man vred på nyckeln men endast ett host. Det känns som att det är någonting med soppapumpen men är osäker. Det luktade även illa om bilen typ Krutlukt. (från avgassystemet) Någon som har en aning om vad det kan vara? Var sitter bränslepumpsreläet på e30:n? Bilen i fråga är en 318 E30 cab -93 BMW 330i E30+V8 = Sant | |
|
Bränslepumpen gick som den skulle. Däremot så är det ingen tändning. Jag har 12v fram till spolen och jag har provat och bytt spole utan resultat. Kan rotor eller fördelaren bara gå sönder helt appropå? Vevaxelgivaren kan den vara boven i dramat? Boxen? BMW 330i E30+V8 = Sant |
|
|
kom du fram till nått? detsamma har hände mig idag... |
|
| Hur testade du att soppapumpen fungerade? jag kan nog nästan sätta en slant på att det är bränslepumpsrelät som spökar,, rellät liggger under en plastkåpa vid vänstra stötdämpartornet,,, det ska vara 3st rellän som är där och det som sitter i mitten ska vara till bränslepumpen,, det är ju bara att testa förbikoppla rellät genom att lägga en bit kabel mellan stift 30 och 87 | |
|
har nog konstaterat att det är boxen som pajjat alternativt tändspolen. har bytt vevaxelgivare utan resultat. har ingen gnista. bränslepumpen kontrollerades genom att lossa på tryckslangen och såg att det sprutade bensin när jag vred på nyckeln. BMW 330i E30+V8 = Sant |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.