|
|
|
|---|---|
|
nu är det så här att jag har en m3 3.0L -95 alltså. och jag har problemet att det rasslar/tickar/knackar från vanosen under alla varvtal.. tomgången är jämn och fin, men jag upplever den lite trött på låga varv och mellan registret, den som typ blöddrar till när man släpper gasen efter ett gas pådrag och även om man ligger stadigt på typ 4500 r/pm så låter det som att den blöddrar lite men varvtalen ändras inte eller liknande. det är min enda m3:a jag har haft och jag känner ingen annan som har en m3:a så går som inte att jämföra med någon :/ hjälp mig! vad ska jag göra? | |
|
Låter som att din vanos snart har rasat du kommer kanske bli tvungen att lämna in den och få vanosen utbytt eller renoverad hitta någon firma som renoverar, finns för en inte lika stor peng som en ny kostar kan ej priser i huvet, men en kompis med 3.2l m3:an har dubbelvanos i sin och enbart arbete för att plocka ut o sätta i den skulle kosta runt 11-12 tusen exkl renoveringsarbete på vanosen nu har du enkelvanos som är billigare och lättare att ta ut, renovera och sätta tillbaka ska höra me kompisen vilken firma han skickat sin vanos till, återkommer om de |
|
| Sök på vanos i M-delen här på forumet så har du en stunds läsning framför dig! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.