|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Den tiden man behöver en liggvagn/kombidito är ju inte så hiskeligt lång. Om man nu inte planerar flera syskon då. En liten knodd kan ju fixas med tillfällig avställning en stund om man gillar bilen. | |
|
jag kan inte alls förstå all kritik på bagagen i sedaner. jag har agerat chaufför till båda mina systerdöttrar och inte någon av deras vagnar var något som helst problem att få ner i bagaget plus massa annat i form av blöjor och allt som skulle med. tält, barnvagn, blöjsäck, kex, flera par kläder och what not men jag behövde aldrig pussla för o få ner allt. Det är också en e39 sedan. Dock om man hade en kombi och lastade över rutan så skulle jag inte se det som säkert alls vid ett eventuellt tvärstopp. Btw så har min mor och far haft tre små barn samtidigt ( min syster, min andra syster och jag) och transporterat runt oss både här och var i en volvo 240 sedan. Jag har aldrig haft något problem med det inte heller mina systrar och mina föräldrar har aldrig klagat i mina öron vad jag vet. Inte heller jag kommer snegla åt en kombi när det blir dags för barn för annat än om det kommer en snygg sådan någon gång. dragkrok och släpvagn sen kan du skaffa barn efter hur många sittplatser du har i fordonet istället :) |
|
|
Eldano: videon stämmer bra in på mig:) o_wimhed: Jag har dragkrok på M5an så det funkar om man ska lasta mycket:) Förövrigt så var det nog inte meningen att jag ska köra en liten lupo, eftersom den blev stulen inatt! Nu får jag vänta och se om den hittas annars får vi se hur vi ska göra:/ Det tråkiga var att vi kom överens igår kväll om att behålla båda bilarna, och köra med M5an som familje bil:) Mvh. Richard |
|
|
Måhända att jag är aningens färgad men Dodges reklamer är ganska roliga. Och sanna. :) Kom att tänka på den här också; Länk |
|
NeZaN |
o_wimhed Jag vet som sagt inte med hundra procent om det går eller ej med vår vagn i t.ex. en E39 M5, men när jag var och provlastade våran så fick vi så klart ta av själva korgen, och då behövdes det ändå ca. 5-10 cm på bredden för att få in vår vagn. Jag vill även minnas att det var svårt på höjden ändå och att man ev. behövde ta av hjulen. Jag tror visserligen att Emmaljungas vagnar är större än Brios. Eller så köper man inte en Emmaljunga så slipper man problemen :) /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
varför måste man köpa så stora vagnar då så man måste byta bil för dem? Barnen är ju små och det känns konstigt att man ska behöva en vagn som är dubbelt så stor till en 0 åring som till en 1 åring. Visst blöjor kanske tar mycket plats under vagnen men hur länga promenader går ni med era barn egenligen? måste man ha 10 ccm över i vagnen när barnen och bagaget är på plats? Det känns som att Herrljunga eller Fido vagnar har gjort något avancerat reklamtrick på de flesta föräldrar så att alla tar för givet att största vagnen är naturligtvis den bästa för barn. köp en begagnad vagn som passar i bilen hur svårt kan det va? gillar ni o köpa nytt för att det är fräschast så åk o ta en titt på jordens alla sophögar det är så man skäms o kalla sig homosapien när man ser vad konsumtionen har ställt till det. Och nej jag tillhör inte vänstern eller mp nissarna |
|
|
Ang. barnvagn kan jag rekommendera Seed Pli, dansk vagn. Tack vare fällbara hjul får man in den i Mini Cooper samt Toyota IQ. Smartaste vagnen på marknaden just nu. mvh Carl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.