AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.767

Byte av fönsterlister/ toning, compact -97

Bi
61
Bimmer4me
BMW 323ti compact
Hej!
Ska byta fönsterlisterna runt sidorutorna på min compact -97.
Är det någon som har gjort detta, som skulle kunna ge lite tips eller har någon bra länk som man kan titta på.
Länk till rutorna:
Länk
Funderar även på att tona bakrutorna själv, och undrar om någon har några tips.
Har läst en hel del på andra trådar, där man får känslan av att det är rätt svårt att få det fint.
Hade uppskattat tips!
MVH
Johan Rasmusson
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Ett tips på vägen om du tänker göra det själva är att du köper solfilm av högre kvalite och en som är lite formbar. Man värmer lite med värmepistol så att filmen blir lite elastisk och inte veckar sig när man monterar den.
Det svåra är ju alltid om rutan är väld åt båda håll. Är det en ruta som är platt eller bara välvd på ett håll är det relativt enkelt att göra det själva även med en billigare film.
Dom billiga brukar inte vara nån elastisitet alls i.. Men du får räkna med att det kostar litta mer med en riktigt bra film.

Och då kanske fundera på om det är lönt att göra det själva.. en bra firma kan väl ta runt 2000:- + - några hundra, för sidorutor bak och bakrutan i valfri toning. Snyggt blir det och du får garanti på jobbet.
Bi
61
Bimmer4me
BMW 323ti compact
Ok, tack för svaret, tror jag lämnar in den till till toning när jag plockar ner rutorna för byte av listerna. Fick se lite exempel på streetracet i ystad, där både proffs och amatörer hade gjort det. Det blir verkligen stor skillnad.
Föresten du vet inget om att byta fönsterlisterna på sidorutorna baktill?
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Nä, ingen aning om listerna.. Aldrig bytat.

Vad är det som är strul med bytet av listerna? Är dom inte bara att dra av och sedan trycka dit dom nya?

Born by GOD, used by the DEVIL
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.