|
|
|
|---|---|
|
Hej, helt ny på BMW fronten, men en drömbil är ju E46 Coupe 330D års 2005. Varit i kontakt med firman, och dom hävdar att den är intagen ifrån tyskland sent förra året och ligger ute till försäljning just nu. Kollade med CARFAX men där fick man inte fram så mycket information. Fick tips av någon härinne att kontakta: Bengt Pettersson Servicemarknadschef M-Bilar AB Men han fick ej fram någon info om bilen överhuvudtaget. Finns det någon annan här inne som jobbar på Bmw och kanske är lite klurigare på att ta fram servicehistorik, tex om den varit krockad osv osv. Reg nr på bilen: CMM808 Chassi nr: WBABV910X0PJ91105 Vore otroligt tacksam om någon ville hjälpa mig att få fram lite mer info om bilen, att den är importerad är det enda jag vet, samt miltal som är strax under 10k mil. Mvh Martin | |
| Åk/ring till din närmaste BMW återförsäljare.. De borde kunna se på chassi nr var bilen är såld från början samt eventuella servicar som är gjorda hos BMW. | |
| Hepp! Hold your horses! En diesel -05:a är 6år gammal. Kommer den från Tyskland eller annat sydeuropeiskt land är det inte särskilt troligt att den gått strax under 10´mil. Strax under 10´mil verkar också vara ett populärt intervall att ställa mätaren på långmilare på. Var säker på att du får minst ett verifierat miltal i bilens ursprungsland via service/reparationshistorik hos BMW. Är du sedan i Örebro hos någon märkesobunden handlare så kan du rent statistiskt hoppa över den på en gång. | |
|
Första regbesiktning redan: 2010-08-11 ! |
|
|
Men om Bengt Pettersson,Servicemarknadschef på M-Bilar AB inte får fram någonting på chassinumret, kommer ju inte min närmaste BMW återförsäljare inte heller kunna hjälpa mig. Ang miltalet så är jag också extremt misstänksam om det. Därför jag ber er kunniga om hjälp. Vad tycker ni bilen är värd? Är ju som sagt nollställd när det kommer till BMW, bara rattat volvo och vw i alla år, och nu vill jag ha en fin glidar bil med gott motorljud. Annonsen: Länk |
|
| Be säljaren scanna/fota den i annonsen utlovade "Komplett ifyllda serviceboken" Så svårt kan det väl inte vara.. Då ser du ju var den kommer ifrån. | |
|
Skumt, står längst ner i blocketannonsen: 320 cd ... men enligt transportstyrelsen har den iaf 150 kw.. verkar som carfax översätter modellbeteckninngen lite konstigt Tips: Ta chassinumret och ring Bmw i tyskland, italien eller belgien och se när den är servad och vid vilken mätarställlning.. |
|
|
Murpz: Smart ide, men något sådant skulle dom inte göra för mig. _pancho_ Alla E46 330D coupe heter 320cd verkar det som, iaf dom på blocket. Anders: Bilen finns i skåne och inte i örebro, men det spelar nog ingen roll vart bilarna finns, det fifflas överallt. Kan varken tyska, belgiska eller italienska. Men vet ni om man kan maila något BMW center i respektive land som dessutom är villiga att hjälpa. Om vi utgår från att bilen är i det skick som utlovas. Vad är den värd? Förövrigt så står den hos Rockenssons bil i helsingborg. |
|
|
Vill dom inte scanna boken åt dej så är det nåt skumt. Där står ju var bilen kommer ifrån och vilken firma som servat bilen. Bara att ringa eller maila dom som stämplat i de flesta fall går det bra på engelska. |
|
|
Jag har ringt bmw i italien och i Belgien i liknande fall, det har alltid varit ngn som kunnat prata engelska. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk Du är rätt sugen på denna :). Och den står fortfarande kvar, märlig att din BMW kontakt inte kan få fram något, de är väl de enda som är kapabla att spåra bilen bakåt. Varför skulle inte försäljaren scanna av serviceboken , bilen är ju en hyllvärmare numera och borde vara intressant att sälja. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej Hasso, kul att du skrev i tråden, du är nog lite av en kändis här på forumet. Läst många inlägg från dig. Ja jag är sugen som faan på den här bilen, men säljarna verkar inte vara så hjälpsamma, dessutom tycker jag priset är väldigt saftigt. Nästan så att man får en väl inkörd M3 ; ) för det priset. Tycker E46 karossen är den snyggast som gjorts, och sedan är 6cyl turbodiesel under huven kan inte bli bättre. Får väl försöka vänta ut bilfirman tills priset hamnar på en nivå som jag har råd med. Kommer ju ändå bara ha den som entusiastbil på sommaren.. |
|
|
Om det bara är en entusiastbil kan det kanske vara läge att kolla efter en bensinare? Bättre ljud, bättre gång och roligare gångkultur. Visst, något högre förbrukning - men det är det värt. Har själv haft en Imolaröd E46 330Ci med M-paket och det är en av de absolut bästa bilarna jag någonsin haft. Dieslarna har inte börjat bli riktigt bra förrän det senate året eller två. Dvs bra prestanda, ork över 4000 rpm kombinerat med snuskigt låg förbrukning. |
|
| den kommer från tyskland. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.