AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.141

värdering 330i-05?

Te
18
Texasputte
330i-05 E46
har lagt ut bilen på blocket, men är lite osäker på om priset är rätt. bilen är en svensksåld bmw 330i. års 05 och gått snart 10.000 mil. har inte gjort inspection 2 (ca 700 mil tills service) och bilen saknar M paket. har dock sportchassi o sportstolar. är 125 000 för mycket tror ni??? finns ju en hel del 330 ute dock. men dom flesta är både äldre och gått betydligt längre. Mvh putte
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
125' kan funka, men 110-115' är mer realistiskt.
Te
18
Texasputte
330i-05 E46
riktigt svårt att värdera tycker ja, känns som att 110-115 000 e för lite, har lagt ut över 25 papp senaste 6 månaderna på delar och däck + rekondering senast, aja man får vänta och se vad som händer. känns som att det är ganska dålig marknad just nu oxå, många 330 som legat väldigt länge. så man övervärderar väl bilen lite för mycket tyvärr
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Antar att detta är din: Länk

Jag tror inte det är omöjligt att sälja din i närheten av de pengarna - många försöker annonsera äldre bilar för ungefär samma pengar. Dock verkar de inte ha så lätt att bli av med dem...

-------
//Lövet
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tycker inte heller 125tkr egentligen är ett konstigt pris.
Men tror att avsaknaden av m-paket gör att målgruppen minskar ganska så avsevärt.
Har du inte bråttom med att bli av med den så är det väl bara vänta och se vad som händer dom närmsta veckorna.

"125000 prutat & klart!!"
Störande grej, sätt hellre bara 125tkr och säg nej i telefonen om 125 är det lägsta du kan tänka dig. Alt sätt upp priset lite så får dom pruta lite.
Många gånger är det psykologiskt lättare att sälja en bil som köparen får pruta på.
Te
18
Texasputte
330i-05 E46
japp bilen i länken är min. ja man kanske ska ta bort prutat och klart och vara stenhårt i stället. eller kanske gå ner 5 papp till om inget händer. tänkte göra inspection 2 först, men känns onödigt när det e ca 700 mil kvar + att jag böt olja och filter för 500 mil sen. nån som har nån kolla på vad den kostar att göra, inspec 2 alltså? hur mycket skiljer M paketet från min, fronten vet ja + lite lister med M märket på, men annars? tycker dom ser väldigt lika ut, kollade på en del med M innan jag köpte denna. synd att ekonomin suger, annars hade man behållt den=). mvh putte.
Jag tror helt säkert att det går att få bra betalt för den bilen bara du väntar ut rätt köpare. Bilen har ju dessutom dom två viktigaste sakerna i m-paketet, sportstolar och sportchassie.

Håller med om prutat&klart-texten, dessutom tycker jag du ska ta bort "Bilen går mycket bra i motor och låda". Det är ju så självklart att den gör det om den är felfri. :-)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Prova att ha den ute 2veckor. Om inget händer, sänk priset med 3-5% varannan vecka tills den blir såld.
Jag brukar göra så på mina bilar.
Mvh
Marin
Te
18
Texasputte
330i-05 E46
hårt tryck på begnagnad marknaden nu, ska det verkligen vara så här dött? =). har följt en hel del 330 + andra bilar, ingen verkar bli såld, vissa verkar dock ha fantasi priser. fick 2 mail igår på engelska, lät ju seriöst=(. aja va fan. bara härda ut, än har man inte behövt gå in på gröten och nudlarna. Mvh putte
Te
18
Texasputte
330i-05 E46
fick ett mail till på engelska kl 00:15 inatt, skrev att han va intresserad och att jag skulle maila tillbaks om jag va intresserad av att sälja, vad är det för skumma människor? nån som har erfarenhet av att sälja via bilförmedlare? kanske är lättare för vissa att få lån och så via dom då. har inte fått ett ända bud än förutom mailen på engelska då. desutom verkar det finnas sjukt många 330 ute till salu, när jag köpte denna för 1 år sen tyckte jag alla bilar försvann nästan direkt. mvh putte
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är i 99% av fallen en blåsning. Det finns olika varianter men ofta handlar det om att de skickar en check på högre belopp till dig som du ska hämta ut och sedan betala tillbaka mellanskilnaden på. Sedan upptäcker banken att checken är falsk och då blir du återbetalningsskyldig.

En annan, mera fysisk variant, är att det dyker upp en bilförmedlare och vill att du skriver över bilen till dem mot en handpenning för att "de har en kund som vill köpa bilen". Sedan sticker de med bilen. Dessa gör dock nästan alltid affärer på svensk mark.

INGA PENGAR I HANDEN - INGEN BIL kan du skicka som svar till nummer 2 i alla fall.

Det finns dock ärliga bilförmedlare också, men dessa kräver inte att du skriver över bilen på dem.

-------
//Lövet
Te
18
Texasputte
330i-05 E46
oki, ja dom kändes inte så seriösa direkt;). tyvärr lyckas dom väl ibland eftersom dom fortsätter! skickade en förfrågan till netbil och bilförmedlingen sthlm, får se om dom svarar imorrn, vet inte hur dom funkar, så man vill fråga lite. kollade netbil nyss, men verkar ju som om alla bilar där blir kvar, kollar man slutbud efter auktion,så ligger dom långt under vad säljaren begär och blir inte såld. borde dom inte gå ut med ett lägsta bud och börja därifrån, känns ju onödigt och hålla på buda en vecka när dom inte änns är i närheten av Reservationspriset.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Netbil har inte tillräckligt med köpare för att det ska bli någon fart i auktionerna. Verkar meningslöst, synd för annars är idén bra.

Bilförmedlingen Sthlm är såvitt jag vet seriösa. De har hållit på länge.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.