AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
852

hur får jag bort gummibälgen?

ska byta gummibälg som går från luftmassmätaren till motorn och den är tvådelad, behöver byta den som är in mot motorn, hur ska jag komma åt den är frågan.... ganska trångt! sitter en svart box intill bälgen som är i vägen, vet inte riktigt vad det är för något och om man vågar ta bort den....
hmm, någon som har en lösning hur jag gör detta enklast.
Tänker du på den svarta boxen som är fäst på insuget, så är det bara att skruva av den. Du kan ta av det du behöver för att komma åt utan problem.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
har tagit bort allt så att det bara är att skruva av kröken som ansluter till motorn.... trodde jag!!!! fattar inte riktigt för dom har satt skruvarna till slangklämmorna uderifrån, kan det vara så j-igt att man måste gå från undersidan för att byta gummibälg o krök....
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Du har väl en:Länk ?
br
31
brandiz
320i coupé -94
haha ja den gummibälgen kan vara riktigt knullig att byta ut, men har man en böjbar slangklämme mejsel så brukar det gå efter ett x antal försök med den i de konstigaste vinklar man testat :)

tror inte att det hjälper ifall du tar det underifrån, vänd på mejseln bara och va smidig med armarna, men man kan få kramp i händerna efter ett tag ifall det jävlas riktigt :)
tror nog inte att mina armar går att böja så j-a mycket mer än vad jag försökte, ingen barbapappa...
jodå, mejseln har jag men inte humöret:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.