|
|
|
|---|---|
Naddet |
Hej igen. Känns som jag spammat forumet tillräckligt de senaste veckorna med nya trådar, ni får ursäkta. Men detta är ju trots allt den bästa platsen att fråga på gällande BMW. Jag letar efter en E39 och allra helst en 540IA, manuell går också för sig men det är med största sannolikt hårdare körda än automat. Kan även tänka mig en 528, eller 530 men då manuella. Hursomhelst, jag har siktet inställt på 540 men utbudet är minst sagt begränsat. Mig spelar det dock ingen roll om det är en import eller ej, frågan är bara hur man med största säkerhet bekräftar miltalen? Jag har en budget på MAX 70tkr, jag vet inte om det är snålt tilltaget för en fräsch 540 från 00 och framåt? Jag tycker att man bör kunna få tag i en för det priset, men vad tror ni? Ös gärna på med så mycket erfarenheter och tips angående 540 E39. Mvh |
|
Är utbudet verkligen så begränsad, tycker mig se intressanta 540 då och då i annonser. Du lägger till en annat intressant kommentar. Kan man generalisera och säga att automatväxlade bilar sliter mindre på motor och tillhörande rörliga delar än manuella? Jag har funderat på detta tidigare. Vad säger ni andra? |
|
|
Det kan vara svårt med just miltalen. Därför ska du försöka hitta en bil som har full dokumentation. När det gäller allt, service, besiktningar, kvitton etc och ev göra en M-test om du känner dig osäker! Tyvärr så finns det inte alls många 540 (E39) idag som är i bra skick. Sen så tycker jag 70 låter rimligt för en 11 år gammal bil. Men då ska den oxå vara i bra skick!! Letar du efter just en sådan 540 så har jag en till salu Länk Länk Det finns en anledning varför bilen bara finns här på Autopower och inte på blocket tex! Hur som helst så önskar jag dig lycka till vad det nu än blir för Bmw --------------------------- Problemet med BMW är, när du har ägt en och kör andra märken, så känns alla andra skit! |
|
|
Naddet: Number_3hree's 540ia M sport bör vara mycket intressant för dig även om jag aldrig sett just den bilen. Du lär få svårt att hitta en 11 år gammal 540 som gått mindre än 14 000 mil, den saken är klar. Ej faceliftade lampor men i övrigt svårt att hitta så mycket att klaga på? Telefonen kan man också ha synpunkter på rent visuellt men sådana verkar ofta hängt med importerna. Sedan är det skillnad på folk som brukskör sina 540 året om eller inte. Själv tycker jag att det är en fantastiskt bra bruksbil. :-) Kolla både svenska och tyska historiken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.