|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Så nu har jag åkt med 525an ca 30 min och temperaturen beter sig precis som 530in men fläkten jobbar mildare... gällande nedre slangen till kylaren den vart ordentligt varm efter tag var lite för snabb med att känna på den... Så vad är felet eller överdriver jag? |
|
| Ställ båda bilarna bredvid varandra på tomgång och kolla exakt när fläktarna startar, exakt då känner du på slangen från kylaren. Är båda "svinvarma" är allt ok och kylning behövs. | |
|
Har gjort det dock inte samtidigt båda beter sig likadant enda skillnaden är 530in går aningen i högre varv.. Tempen på bilarna är lika med 96 prick på tomgång och pendlar mellan 82-83 grader under färd enligt eml327 och det ändras beroende på fart.. Både neder och övre slangarna på kylaren blir svin varma på bilarna |
|
| Hm. Det ska vara 96 hela tiden, även när man kör. Vid acceleration kan det gå ner till 82-83 men ligger du konstant o puttrar i 50,70,90 eller 110 ska det vara 96. | |
|
Hmm då e de fel på båda ju?? |
|
|
Du har automat på båda, eltermostaten kanske går in oftare på dessa? "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
Kan ju vara så,Någon annan som har liknande bilar som har lust att kolla temp på sin bil även fläkten hur den beter sig? |
|
|
Hej Okey nu har jag testat ett tag och kommit fram till att detta är AC relaterat eftersom bilen är helt normal när ac knappen är avstängd trodde först inte de men så är det.. en bekant tipsar mig om att se över gasen eventuellt tömma och fylla på nytt då han hade liknande problem några idéer? ?? |
|
| Fast när ACn är på går fläkten hela tiden såvida du inte är uppe i fart. | |
|
Det är väl snarare ett tecken på att ACn är frisk och det finns tillräckligt med gas, annars produerar den varken kyla i bilen eller värme fram vid kondensorn där fläkten sitter! Om jag står på tomgång i stark sol med en i förväg grillad bil (varmt i kupen) när det är 25C ute och har full AC på snurrar fläkten på ordentligt och kondensvattnet rinner för fullt under bilen, sen lugnar det ner sig när ACn går ner i effekt. Och ändå brukar det finnas mer kvar för fläkten att ge! Har provat att köra den på full gas med INPA. Man tror att bilen ska lyfta. |
|
| Ok då är allt normalt som sagt.. de som fick mig reagera var att jag märkte att fläkten jobba på bra är inte van att höra den jobba nämligen brukar inte ha på den. ac kyler fint tål inte ac så mycket har den helst inte på om de inte nödvändigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.