|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Känns bra med tanke på utrustningen, men jag vet inte.... | |
| Ärligt talat, hur mycket är M-paketet värt?! Du får en liknande bil utan M-paket för 160k. | |
| Vad menar du med en liknande bil Marin? M-paketet innehåller ju trots allt en hel del trevligheter som jag antar att din "liknande" bil inte har... | |
| Jag personligen skulle aldrig köpa en E60/61 utan m-paket, så jag skulle nog vara beredd att betala ca 30 000 högre för det faktiskt. | |
|
>>GE Vilka trevligheter förutom sportstolar? Har ännu inte förstått mig på påängen med mörkt innertak. Sportchassie på en bruksbil är också totalt värdelöst. Det skulle väl vara dom feta fälgarna då ;-) Kolla på den här istället. 45' billigare och med maffigare motor. Köp till M front- och bakspoilern, så har du en lika snygg bil. |
|
|
....och nu kommer också länken Länk |
|
| Sportchassie värdelöst på en bruksbil? Möjligtvis om man är totalt ointresserad av bilkörning. BMW´s fina sportchassie bidrar absolut till att lyfta körglädjen ett snäpp. Personligen tycker jag att m-paketet förändrar totalupplevelsen av bilen på ett väldigt positivt sätt jämfört med standard-BMW´n, oavsett modell, och betalar därför gärna en skaplig slant extra för en bil med m-paket. | |
|
En E61 M-sport är en helt annan bil optiskt sett än en vanlig. Förutom M-aeropaketet som i de allra flesta ögon lyfter bilens utseende enormt så får du med alla sportstolar och M-detaljer (ratt, instegslister, fotstöd, shadowline högglans). Dessutom riktigt snygga 18 tums fälgar. Just Carbonsvart som den länkade bilen har är grymt snygg och finns endast till M-sport bilarna. Att försöka modifiera en vanlig E61 till en fake M-sport innebär vansinnigt mycket mer strul jmf med att hitta rätt bil från början. Och det blir bara halvdant till slut. Om jag vore spekulant på en E61 skulle jag utan att tveka varit beredd att lägga på 40kkr extra för att få en med fabriksmonterat M-paketet. Som bonus har man igen en stor del av summan den dagen bilen skall säljas. Samt inte minst glädjen att varje dag kunna se en riktigt snygg bil och veta att den är ens egen. Efter att ha ägt en E91 M-sport i snart 2.5 år kan jag skriva under på att den känslan är obetalbar. |
|
|
Håller med GE och Kristoffer...:) Den här Länk känns ju mer prisvärd än 525:an men den bör nog kollas upp noga då den i princip varit till salu sen den importerades förra året. Tror dom startade på ca. 280' vilket då var ett ganska ok pris och 229' nu för en faceliftad 530iAT med M-sport och mycket annan utrustning är billigt om bilen är ok. ___ //Ulf |
|
|
Personligen skulle jag också välja M-sport framför standard, men främst pga utseendet. Men jag skulle inte betala mer än max 15-20k extra för den. >>GE Japp, det lyfter mina njurar varje gång man kör över ett spårvagnsspår. Sportchassie på en bruksbil är i mina ögon totalt värdelöst. Och ja, jag är extremt intresserad av bilkörning. Men då tar ja fram min Porsche 911, när själva körningen är målet. |
|
| Vill man kombinera det gottaste av två världar så välj en bil med dynamic drive. Då får man både komfort och väghållning. | |
| Jag har än så länge inte åkt/kört nån BMW med sportchassie som jag har upplevt som obekväm på nåt sätt men då tycker jag visserligen om när bilar känns fasta och fina i chassiet. | |
|
nu var inte frågan om M-sport eller ej i denna tråden..... :) Så OM man tycker om M-sport så är 215 rätt pris med tanke på Aut, Navi, drag, HiFi-stereo, Bluetooth o 17" Orig BMW fälgar?ö |
|
| Jag personligen skulle inte tycka jag hade betalat för mycket för bilen om jag hade köpt den i närheten av utsatt pris men lite normal prutmån borde det väl finnas ändå. | |
|
Vad tror ni om denna ? Länk har ju gått en del... |
|
|
och nästan 60.000 mindre för en utan M-paket Länk |
|
|
FinnUbbe: Den med m-paket har tejpade fönsterlister, alltså det är krom under tejpen vilket inte framgår i annonsen. Här har du en länk på den bilen. Länk |
|
|
Jo jag har även sett den på garaget. Tycker den ser fin ut. Men 25t mil börjar ju bli ganska mycket så kan ju bli svårt att få den såld då när den passerat 30t... |
|
| Om bilen inte har shadownline orginal, betyder det att det inte är en "riktig" m-sport? Eller kan man välja till eller bort shadownline? | |
|
Det är möjligt att det går att Individualbeställa kromlister till en i övrigt M-sportutrustad E61 men till 99,9% så kan du räkna med att en E61 med kromade lister och M-sportspoiler fram och bak har gått de sistnämnda eftermonterade. ___ //Ulf |
|
| På just den bilen med tejpade fönsterlister så har den ju inte m-sportratten heller så nog är front och bakspoiler eftermonterade. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.