|
|
|
|---|---|
|
Fick följande felmeddelande när jag körde Carsoft och vad betyder detta på ren Svenska: DME/DDE DME M5.2 Bmw part nr: 1429884 Hardware nr:06 Software nr:30 Diagnos Index :50 Code Index :01 Bus Index :31 Production date 38/96 DME52_FE.DXT P.s har fått tidigare svar att förklaring till felkoder skall finnas med i Carsoft programmet men jag hittar det inte och skulle vara tacksam för en "hint" om vart jag kan hitta det! Och....Krama Varandra I Trafiken!! Bmw=Bil_Med_Wett | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det där visar bara enbart vilken version av motorstyrning och mjukvara som finns i bilen. Felkoderna får man ut när man kör singeldiagnos för varje enhet. "Lek" inte med programmet under menyn specialfunktioner/ kodning, där kan du förstöra moduler och instrument mm ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Detta är en singeldiagnos och inget annat! Och....Krama Varandra I Trafiken!! Bmw=Bil_Med_Wett |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hade du felerror på DME när du körde totaldiagnos ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hejsan Hasso! När jag körde Total Diagnos så fick jag ett flertal felmeddelanden,körde "Erase error memory" och därefter körde en total diagnos igen med resultatet att en del error försvann men 5 st Error meddelanden blev kvar!!!!!!!! Körde Single diagnos på varje "error -read the error memory" varav jag fick detta specefika och utförliga meddelande om felet på DME/DDE. Alla dessa siffror tyder på fel men vad felet består av får man inget svar om man inte har tillgång till "Carsoft Bmw Ultimate Pro 1.0! Och....Krama Varandra I Trafiken!! Bmw=Bil_Med_Wett |
|
Inga av dessa siffor som anges är felkoder enbart upplysning av vilken DME version och mjukvara som finns i bilen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jaha.....då är carsoft felinstallerat för någon annan information får jag inte,skall kolla på deras hemsida för att köpa orginal programmet för billiga och piratkopior är det bara strul med när man ska installera dem :( Tack för upplysningen Hasso! Och....Krama Varandra I Trafiken!! Bmw=Bil_Med_Wett |
|
|
Fungerar hur bra som helst till min, felkoder kommer efter "DMExx_FE.rxt" i utläsningen. FAF |
|
|
Har du en anvisning "FAF" om hur man ska ladda in carsoft för det jag hittar dels på nätet och i bruksanvisningen står på engelska,skulle vara tacksam! Och....Krama Varandra I Trafiken!! Bmw=Bil_Med_Wett |
|
|
Det känns som att din installation och programvara fungerar helt OK. De gånger man har problem så strular långt tidigare, jag tror inte du hade vunnit något genom att köpa original osv i detta läget. Förmodar att du känner till prisläge osv för Carsoft när man handlar direkt från dom? Tidigare kunde du inte köpa alls om du inte hade registrerat företag inom branschen, och priset var runt 50kkr eller mera, och med krav på årliga uppdateringar, speciell hårdvara osv . Numera säljer de även en "konsumentversion" för mera rimliga pengar osv, men skall man bara köra lite felsökning för hobbybruk så är det knappast prisvärt. Det finns flera liknande program och interface som funkar, Carsoft är ganska populärt och funkar normalt bra. Som alltid inom den digitala världen så är det ytterst sällsynt med halvfungerande system, det är antingen funktion eller inget alls. FP |
|
|
Folke....om min installation o programvara fungerar,varför får jag inte reda på vad som är felet? Vart skall jag gå efter en diagnos för att få reda på vad som är "ERROR" ? Tacksam för svar! Och....Krama Varandra I Trafiken!! Bmw=Bil_Med_Wett |
|
|
Är det problemet med rök du syftar på?: Länk Försök gärna hålla dig till en tråd så blir det lättare att förstå vad du vill ha hjälp med... ;) Om det är problem med membran/vevhusventilation så får du nog ingen felkod. Mvh |
|
|
goldman: Helt klart får du (Carsoft) ut det som din motorstyrning rapporterar, har aldrig hört talas om att man får ut 75% av ett felmeddelande, och i synnerhet inte pga felinstallerat program, då brukar det bli noll resultat. Däremot förekommer det att moduler och system i bilen inte kommunicerar ut allt, och det finns buggar och småfel i systemen som även BMW själva får dras med när man kör diagnos med sin DIS eller MODIC på verkstaden. Notera även att du inte kan reparera fel eller få reda på felet ner i detalj, givetvis lite olika vid olika fel osv. Detta nämner jag endast därför att många blir besvikna när de kör Carsoft och liknande och när de inte kan fixa till felen osv. De har har missförstått syftet med diagnos och skillnaden på denna och en reparation. FP |
|
|
Folke:Okej....Tack för upplysningen! rob_t_j72: Nej,detta har med Carsoft att göra,röken är ngt helt annat! Tack för tipset att membranet inte ger felkod och jag kmr att kolla upp ditt tips om rök-problemet har ngt med membranet/vevhusventilationenatt göra! Och....Krama Varandra I Trafiken!! Bmw=Bil_Med_Wett |
|
Membranfel kan ge felkod 26-27-28-29 och gul motorlampa åtminstome på M62TU från 99. Dessutom kan det låta väldigt konstigt på tomgång när bilen blir varm, även blårök och oljiga stift. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.