|
|
|
|---|---|
sweddan |
Jag har lite knas med stereon i min 328i -95. Det sitter en iso-adapter från originaluttaget som jag har till min stereo. Alla kablar sitter rätt. Inget är avklippt eller skarvat. Strömmen är som den ska, men inte högtalarkablarna. Front vänster är höger bak, höger fram är vänster fram. Om ni förstår. Upptäckte det igår när jag kollade balans och fader på stereon. Vanligt att det är så? Finns det andra adaptrar så man kan få allt rätt? |
|
De blev lika med min när jag kopplade ny stereo i 328n. Display o skiva gick som de skulle, men inget ljud kom ur högtalarna. Provade då att koppla ihop blåa kabeln mellan iso-adaptern o stereon. Då hoppade högtalarna igång. De sitter tydligen ett externt orginal-slutsteg i min bil som inte hade någon styrström. Det kanske är samma för dig i din bil? |
|
sweddan |
Ljud har jag ju, men på "fel" ställe så att säga. Jag vill att höger högtalare fram ska vara just höger högtalare fram osv. Får väl dra egna kablar annars. Vart sitter det där original slutsteget då? Jag har även diskanter och mellanregister eller om det är en större diskant i dörrarna, men dem spelar ingenting. |
|
Dra egna kablar när du kan skifta i kontaktstycket eller klippa och löda ihop de rätt? gosh... De är bara kolla igenom kontakterna så hittar man nog snart felet ligger. BMW 17 pin connector Länk ISO kontakterna Länk |
|
sweddan |
Tack för länken till BMW kontakten. Dra egna kablar har jag gjort i säkert 7 av 13 bilar jag har ägt. Dem kablar som sitter original brukar vara av rätt dålig kvalitet och kan även vara ärjade. Jag ska kika på kontakten och se om jag hittar "felet" :) |
sweddan |
Alla sladdar gick dit dem skulle enligt schemat. Dock kom jag fram till att båda fronthögtalarna var "höger" och den ena var front och den andra var rear. Sjukt. Hursomhelst så kopplade jag bara den vänsta som var höger bak, till vänster fram så nu spelar det som det ska :) Tack för hjälpen! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.