|
|
|
|---|---|
|
Jag har sökt men ej hittat någon som trimmat "nya" 20d motorn på 184 hk. Har sett att Vtech erbjuder steg 1 trim som ger 220 hk, men det borde gå att få ut mer än utan problem hoppas jag. Finns det någon här som kan dela med sig av sina erfarenheter? Jag är intresserad att vet vilken effekt som tas ut samt hur motorkaraktär och förbrukning påverkas. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre | |
| fråga Herr Bayer , han hade den motorn och va den första i sverige som fick den mappad ... | |
|
Det är dieselbox / ecu eller Vtech "map" som gäller, utan möjlighet till RDS eller annan handhållen enhet då bilen inte går att trimma via ODB2. Tydligen jobbas det rätt friskt på att knäcka tuning-skyddet (verkar som BSR gjort det på nyare Volvo-modeller?). Personligen hade jag helst sett en sådan lösning, som ger flexibiliteten att ändra mellan original och trim, samt rensa eventuella felkoder och liknande inför service. |
|
|
Tack för input. Jag vet att det inte går att mappa via ODB2 pga tuning protection. Hr Bayer hade en 320d med N47 (177hk) och det var intressant att läsa om hans mappning hos Vtech, men skulle gärna ta del av erfarenheter från någon som trimmat N47N (184hk). --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
På denna sida Länk finns de en box som ska passa till den motorn (129 alt. 229 euro). Jag har däremot ingen egen erfarenhet av den tillverkaren. |
|
| I princip bör väl vilken box som helst funka eftersom allt den gör är att skicka in mer bränsle. Det finns en mängd boxalternativ, och map/chip också för den delen. Däremot så finns ännu ingen lösning för trim via OBD2 (tänk BSR PPC3 eller Vtechs RTS). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.