|
|
|
|---|---|
|
hej,undrar lite vad ni kan berätta om dessa bilar! det jag mest fundrerar över är bränsleförbrukningen,stad,landsväg och blandat! vad brukar det mest gå sönder på dom förutom det vanliga som brukar gå på e36? skulle vara väldigt tacksam för svar åker nämligen och kollar på en och förmodligen köper den! mvh | |
| har du kollat modellguiden och begagnatguiden? det är ett hett tips annars. | |
|
MIn 325 cabrio -94 drar omkring 0,9 med min blandade körning. Har kört den på 0,75 en hal vinterdag med långfärd och snittfart på omkring 70. I stan går det gärna över litern utan att vara alltför tung på högerfoten. Vad har jag bytt under de 11 år jag ägt den: Bakfjädrar - avrostade, spindelleder efter besök hos SBP, framskärmar - rosthål efter framhjulssprut då jag har min påställd även på vintern, termostat. AC har en så liten pyspunka att de inte kan lokalisera den men på fyllning med några års mellanrum så kyler den bra. Suffletten börjar se lite sliten ut - bakrutan går inte att polera till 100% genomskinlig längre. Elvärmen i förarstolen har lagt av - tråd av i stolen. Motorn är servad hos BMW och går utan anmärkningar. Men så har jag också haft många sköna nercabbade dagar och med M-fjärdringen så blir den lite roligare även om en cab-kaross inte är lika vridstyv som en takbil. Som diskuterats i annan tråd nyligen så hade många, inkl mej själv, valt en 328 istället men skicket är viktigare än de 3 extra decilitrarna motorvolym på en så pass gammal bil. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
hej, kpte cabben igår är väldigt nöjd faktiskt! men bara ett problem luckan till cabben gick inte upp helt så jag drog i wiren men nu så bara surrar det och bageluckan går inte heller surrar den också när man ska öppna med nyckeln skulle verkligen uppskatta hjälp! mvh |
|
|
Fäll ner cabben manuellt, skjut tillbaka cabmotorerna och återställ allt. finns guider om hur du gör här på AP. mvh |
|
|
ok tack så mycket för svaren den går iallafall upp och ner bode sufletten och luckan men tar emot... mvh |
|
|
ladda hem guiden som finns här på AP. Troligtvis behöver du justera in luckan lite...de kan också vara så att dreven i nån av cabmotorerna är slitna..men som sagt..i guiden står de massor me bra tips. När jag bytte sufflett på min cab så gjorde min samma sak, alltså tog i mellan luckan och sufflett, varken ja eller polaren trodde våra ögon när en initiering löste det hela... /crille |
|
|
ok tack så mycket men förstår inte riktigt det här med initiering,någon som kan förklara?nollställa hur gör man förstår inte riktigt guiden! mvh |
|
|
Gör allt som står i guiden, alltså fälla ner cab, sätt motorerna i läge o.s.v. håll in cab knappen och slå på tändning i läge 2. å låt cabben göra sitt, sen är det klart...i stora drag. va ett tag sedan jag gjorde det på min..minnet kan svikta. Mvh |
|
|
är det bara jag som inte hittar den guiden eller?någon som skulle kunna länka? mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.