|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har som sagt var hittat en 518i -90 för 27 000:- Den är grön met. med soll,Lm fälgar och manuell låda.gått 20 000 mil.Låter detta som ett bra köp förutsatt att karossen är i bra skick då.Ska kolla på den på måndag tänkte jag.Bilen står hos en handlare så det ska väll inte vara några problem att pruta lite på priset :) jag tar väll med mig 25 000 så får vi väll se..... Om nån har en 518i så får du gärna komma med lite tips och om den känns pigg och om den är bensinsnål.Borde väll vara bättre än en 740 GL -88 som jag annars sneglar åt som vinterbil(ursäkta svordomen),men igentligen så borde man ju kanske köpa volvon till vinterbil,sund att förstöra en BMW eller?? Mvh Rikard | |
| Ja har åxå en -90 518 å d som du borde fråga e ju självklart när kamremmen e bytt för den ska ju bytas var 4000:e mil men annars vette tusan om d e så mycke mer som brukar bråka på dom om nu alltså karossen e i bra skick! Bensin förbrukningen ligger e i landsvägsfart (120-150) på 0.85 typ... den e ju nu kanske inte vassast i kommunen direkt bilen men helt klart har ja hellre 518 än en 740! Eftersom ja kört båda mycke så vet ja d! =) Lycka till! | |
|
518 = ganska slö, men som vinterbil kanske... "It's furious to be fast!" |
|
|
Jag har haft min 518-90 i drygt fem år nu och är jättenöjd, som vanligt kolla milen och servicebok om det finns. Jag har fått rost vid tanklocket och runt låset på bagageluckan, kan ju vara värt att kolla. Jag tror du blir mer nöjd med BMW än Volvo, jag har haft 3 st på senare år, och BMW drar betydligt mindre bensin trots lika många hästkrafter som Volvon. Min BMW har gått 36000 mil och går fortfarande som en klocka, året runt. CHS |
|
|
Tack!!För alla svaren.....verkar som det är en bra bil.Har också en 525i -89 på "G" för 23 000:-,med bl. a skinn,Lm fälgar och väldigt lite rost. Mvh Ricke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.