|
|
|
|---|---|
|
Har en -97:a 328 banbil som inte har någon hastighetsmätare vilket gör att boxen inte får någon signal och slår över till "limp home mode" och de går inte att varva mer än ca:5200rpm ,men jag har hört att man kan använda signalen från en abs-givare och skicka till boxen för att få de att funka. Frågan är nu, på vilket stift i boxen ska jag in med signalen och va har kabeln för färg? väldigt tacksam för svar mvh Henrik | |
|
Signalen kommer från diffen (2-polig kontakt på difflocket, brun/svart referensjord in (från hastighetsmätaren) och brun/röd signal ut (till mätaren och DME)). DME: Brun/röd kabel, in på pin nr15. OBS! Brun/röd kabel återfinns även på pin nr5 (spridare cyl 2 ut) och pin nr10 (kyltemp in). Inte ta fel! Instrumenthus: Brun/röd kabel in på pin nr4 i kontakt C (12-polig). Vidare hittar man hastightssignalen även från instrumenthuset (pin nr2, kontakt B (26-polig) till farthållarboxen (pin nr10), men kabeln är då svart/vit. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Hmm, oklart om den går direkt till BÅDE mätarhus och DME, eller om den går VIA mätarhuset och sen vidare till DME. Troligen det senare med tanke på ditt problem. I vilket fall, hitta signalen och tryck in den på pin nr15 på DME så borde det funka såvitt jag kan förstå. Lycka till! --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.