AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
893

Vad tror ni om den här bilen? [330-01]

Naddet
Hej.

Tänkt gå och köpa mig en bil, men mina krav och min bugdet gör utbudet rätt begränsat.

BMW - Såklart
192hk minimum, dvs 525 el mer.
20k mil max.
_

69 000:- kommer jag aldrig ge för en importerad 330. Närmare 60 än 65 kanske jag är villig att ge, men frågan är om den här bilen ens är ett klokt val att fara och titta på?

Länk

Bilen ser ju åtminstone hyfsat bra ut av det lilla man kan se, men det som talar emot är väl:

- 7 ägare sen den kom in i Sverige 15/8-03
- Senaste EU-regbevis 12/4-11, vilket som jag förstått betyder att denna ägaren bara ägt bilen i drygt 2 månader? Inte så lovande? [1 månad vid uppläggning av annons på blocket]

Man vill ju så gärna att bilen ska vara perfekt skick osv, men det känns som det är något skumt med den, vad är era spontana åsikter?

Mvh
He
198
HenrikJ
320da -11
Den där bilen annonserades här på Autopower tidigare i år. Har för mig att priset var 45 eller 47000kr då. Hade tänkt åka och titta på bilen men fick en dålig magkänsla, trots lågt pris. Det fanns några defekter som dock verkar ha åtgärdats (koppling, bussningar och lampor mm)
Naddet
Han sa att kopplingen var bytt på firma för ca 20 tusen, låter saftigt men kanske stämmer?

Men en koppling blir väl inte bara sliten sådär rätt upp och ner, bilen må ju ha körts hårt för att det ska inträffa? Och då är väl risken rätt stor att andra delar i drivlina också är dåliga.

Vad tror ni om miltalen då, är 16000 rimligt för en 10 år gammal bil som är importerad från Tyskland? Som jag förstod det på honom så fanns det någon form av servicehistorik där som slutade vid ca 5000 mil, och har sedan fortsatt att stämplas i efter den kom till Sverige.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
jag har också tittat på annonsen, har funderat att åka o kika på den. men för mycket talar mot. kolla efter nått annat. snart sätts priserna ner ändå mer då de knappt blir sålda.

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.