AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.103

Vad är ett rimligt pris på en bmw m5 -95?

Som rubriken säger vad är ett rimligt pris på en jätte fin -95a m5 sedan full dok från tyskland till skrivande stund 18tusenmil.. bilen har 4 ägare i swe och 1st i tyskland. bilen är ej trimmad endast supersprit avgs, alla org delar som lampor osv finns kvar, vita blink runt om nu. alla verktyg och div saker som skall finnas i bilen org finns kvar. Vad är ett rimligt pris på en sådan 120000kr??
mvh johan
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det är ett samlarobjekt den årsmodellen. Alla 6-växlade är eftertraktade. Finns bara 25 sedaner i landet och 10-12 touringar.
Stämmer allt det du säger om riktigt bra skick och bara 18000 mil är 120tkr klart rimligt. Men saknas det EDC t.ex eller någon annan stor avvikelse så går priset ner rejält. Är det måhända en avusblå med P på skylten? Den har jag sett och den såg kanon ut. Entusiastägd. Får man den för 120 får man vara riktigt riktigt nöjd. Kändes snarare som en 140-150k bil, något att definitivt spara på för framtiden.

Internationellt E34 M5 register Länk
Tack för svar :) skall kolla upp edc och sånt. har 80mil att åka för att kolla på den, men som sagt den är mycket mycket fin:) och den kan vara blå och reg nr kan börja på "P" Hehe tack så mycket mvh johan
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Johan/jåball:

Denna verkar ligga mycket närmare dig, värt att titta på fler bilar för referens: Länk

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Ingen äkta 95:a och antagligen inte 6-växlad, men kanske intressant ändå?
Den sista är en 94a. Med konstiga formuleringar i annonsen. Shadowline fast kromlisterna syns tydligt. Har den eller har den inte taklucka?

95årsmodell är värt bra mycket mer än en 5vxl 3,8. Det viktiga oavsett 5vxl eller 6vxl är fräscha EDCdämpare. 120tkr är ett rimligt pris, en fräsch 95a kostar alltid över 100tkr idag. över 150tkr för riktigt fina.

Stephan
Hej! Jo denna bmw som är närmare mig är fin. dock. så skulle jag köpt bilen men killen som lovade mig sålde den till denna typ för bara 30tusen. han fick en bra bil för så lite pengar! Gubben behövde 26tusen till en vedklyv därför han sålde den så billigt! men bilen har ej någon taklucka. Är det taklucka på Shadowline? har inte tänkt på det dära med taklisterna kanske inte är en äkta Shadowline? edc dämparna funkar och läker inget vad jag såg när jag prova bilen. dock så är all dock bort tappat enligt ägaren. 60tusen skulle jag få denna för nu sa han!
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Annonstexten angående 94an ovan är enligt principen "klipp & klistra", därav att det blir lite "snurrigt" angående taklucka, etc.

Här återfinns "originaltexten".
Länk

Shadowline är de svarta listerna runt fönstren. Dem har inget med takluckan eller frånvaron av taklucka att göra.

Jåball; Vilken är det du får för 60? Och vilken såldes för 30? Lite rörigt:)

Stephan
Jo det är den som är länkad. 94- med kromlisterna. ägaren innan skulle byta den mot min saab men sålde den tyvärr till en kille för bara 30tusen. nu är den besad och ligger ute för 75k men jag skulle få den för 60tusen om jag var intresserad sa killen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.