|
|
|
|---|---|
|
Har lite trubbel med min e30 325 -87. Tappade kopplingen, ja eller den tog tidigt när jag körde iväg i ett rödljus. När jag sedan lämnade nästa rödljus stannade kopplingen kvar i botten jag fick dra upp den med foten. Kopplingen var då helt frånvarande och jag antog att slav eller huvudcylindern gett upp. Haft lös slavcylindern men den ser torr och fin ut på utsidan. Köpte ny huvudcylinder och bytte den och har sedan luftat på vanligt vis men även provat trycka upp olja bakvägen via slavcylinder nippeln, men helt utan resultat på kopplingens funktion.. Kopplingspedalen går dock tillbaka som den ska men som sagt den kopplar fortfarande inte ur. Har läst att det verkar vara lite trixigt att lufta ur hela systemet men det känns inte som att felet ligger där. Man ser i kontrollglipan mellan slaven och lådan att slavstången verkligen trycker framåt när man kopplar. Är det så troligt att typ armen till urtrampningslagret eller fjädrarna på tryckplattan kan ha gett upp?? Så att utslaget är verkningslöst liksom? Ska åka och hämta en slavcylinder för att vara säker på att slaven är 100, men det kanske fortfarande är luftningen som inte är perfekt. Har verkligen ingen lust att rycka ner lådan, för att kanske upptäcka att allt ser ut som det ska med urtrampningslager, tryckplatta, arm osv... Nån som har nå tips ? | |
|
Det är inte själva tryckpinnen, pos.18 som har hoppat ur?Länk Koppling, arm o urtrampningslager: Länk |
|
| Sorry, nu ser jag att du kollat att den rör sig. Den kanske inte träffar tryckarmen, eller det är nåt strul med mothållskulan, pos.5 i länk 2? | |
|
Jag har varit med om att armen nötts ut så kulan gått igenom armen till följd. Kan var nåt liknande fel som hänt dig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.