AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.166

sten död e30(bränsle pumpen eller relät..? )

uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
i går bara dog min e30 318 is och vägrar starta har tidigare efter liknande problem bytt bränsle pumps relät och lamdasounds relät.kan det vara pumpen måntro eller relät igen..??? i såna fall vad kan orsaka att bränsle pumps relät går hela tiden jord fel eller..????
Zo
68
Zodiac
Bmw E36 sedan -91
Testa att köra bränslepumpen på reläet. Om den inte låter så vet du vad som är fel!
T Master
Har samma problem med min e21 323i... Jag får ström fram till pumpen... Är det någon som har koll på reläplaceringen i e21:an? Jag har två omärkta reläer under säkringskåpan... Min Haynes manual gör mig inte klokare...

No turbo shit - just real power!
uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
hur menar du ..?? köra pumpen på relät..det är ju det jag gör..men nu är bilen på englunds i luleå måste ju fan vara pumpen när den äter relän hela tiden
Zo
68
Zodiac
Bmw E36 sedan -91
Jag menar att man "tjuvar" ström till relät så man kan köra pumpen utan att tändningen är på.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Sätt en kabel imellan 31 och 87 b i reläsockeln så har du kopplat förbi reläet.Brukar var standard tjuv- koppling för kontroll av relä och bränslepump.

MVH
Hasso
uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
okay tackar...!!!!!!!
_UF0_
nån som har en aning om vad bränslepumpsrelät sitter och vilken färg det har?

tacksam för svar
niclas
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
T Master:
Pumprelät är det svarta höga som sitter på sidan av säkringsboxen. Den är ca dubbelt så hög som de andra. Prova att jucka lite på den. En kompis till mig har oxå problem med relät. Bilen dör lite då och då. När han ruckar på relät så startar bilen igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.