|
|
|
|---|---|
| Hur tar jag reda på vilken olja den ska ha? Det finns som jag förstår det två olika varianter och man ska kunna utläsa på växellådan vilken typ som skall användas. Men på min låda finns ingen lapp kvar. Någon idé? | |
|
Låter konstigt att du inte har någon lapp, har du letat under smutsen den skall sitta i närheten av påfyllningspluggen. Automatiska transmissioner: ZF 3HP22, ZF 4HP22, ZF 4HP22EH, 4HP24, A4S270R/310R/310Z (med svart platta med märkvärden), Transmax Dex III Multivehicle; A5S310Z, ZF 5HP 19, ZF 5HP 24, ZF HP30 (med grön platta med märkvärden), Transmax Z; alla övriga, kontrollera dekalen för speciella livstidsfyllningskrav. Kontrollera alltid handböcker/dekaler så att rätt vätska används /P |
|
|
Kolla på vä sida av v-lådan vid elkontakten så sitter det en aluminiumbricka som det står vad din låda heter min är en 4HP24 färg svart årsmodell 1992 och jag har vanlig Dextron 3 olja. MVH Fonzi |
|
|
Jag kör med Redline D6 ATF sedan 1 år tillbaka och lådan växlar gudomligt väldigt mjukt samt distinkt när man gör fullgas accelerationer. Har en ZF4hp22. |
|
|
Lite fel blev det ZF 4HP24 ska det va så klart :-) |
|
|
Här kan du gå in och söka på ditt reg nr. så har du lite att gå på. Länk MVH Fonzi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.