AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.640

Tändstift billigast köpa?

mr
66
mr_power
320i E91 aut 2006
Hej! Undrar om nån här vet var finns de billigaste tändstift att köpa...syftar på Bosch FGR7DQP eller ersättare? tacksam för svar...

Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Jag förmodar att ersättarna heter NGK BKR6EQUP?
Dom kan du köpa hos Länk för ca. 5 pund/st. Billigare än så blir svårt att hitta.
Jag beställde därifrån i höstas och det tog mindre än en vecka innan dom låg i brevlådan.
mr
66
mr_power
320i E91 aut 2006
Tackar Peter..

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Vill du ha original hitta jag dessa för knappt 600kr inkl frakt
Länk
nd
80
nderz
530iT -01
Länk
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Ursäkta nderz, men stiften i din länk är ju inte särskilt billiga. Varför skulle man överhuvudtaget fundera på att köpa där?
Om du kollar länkarna jag och Japmax lade upp så ser du att man kan köpa stiften till ungefär en tredjedel av waarwests pris.
Det är nåt intressant med vissa bilreservdelar, som tändstift, oljor mm. Vi i Sverige betalar ett kraftigt överpris, man kommer osökt att tänka på karteller i många fall...

FP
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
NGK BKR6EQUP är inga ersättare utan det som monteras original och de enda sift som ska användas.
Jag har handlat både i USA och från ovanstånde länk till inder halva priset mot i Svedala som Folke säger jäkligt märkligt med svenska prissättningen.
Innan vi var med i EU köpta man på Biltema Mobiloilja och NGKstift tillverkade i USA för en spottstyver, dvs samma låga priser som det är i USA och England idag.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Anar man möjligen en aningens motvilja mot EU där...)
Men vi mesiga svenskar borde faktiskt sluta jönsa med i allting och kanske köra ut traktor med dubbla släp och gödsla lite på torget och motorvägen som i vissa andra länder...
Ibland känns det som att vi går med på allt, det må vara priser på bilreservdelar eller annat, vi är för snälla och ställer oss snällt i kön osv...

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.