|
|
|
|---|---|
|
Vill bara upplysa om att AC-fläkten på E34 (vilket även sitter på flertalet andra Bmw) går att ta isär och renovera. Det är vad jag förstått vanligt att dessa kärvar ihop vilket även min gjorde. Plockade bort fläkten och skruvade isär motorn. Förutom att kolen bränt fast så hade inre glidlagret kärvat ihop och det yttre kullagret knastra. Dessutom va det grus och skit i hela motorn. Efter lite 5-56, lite slipande och nytt fett så snurrade fläkten som aldrig förr! Ett alternativ till att köpa ny. | |
|
Är väl också vanligt att magneterna lossnar i själva fläktmotorn och lägger sig på tvären. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
| Magneterna är 3 st och är stora, dessutom fastnitade men de kan väl kanske lossna. Men jag har svårt o tro att de skulle flytta på sig nämnvärt. Jag tror det är någon annan fläkt du syftar på. | |
| Magneterna är 3 st och är stora, dessutom fastnitade men de kan väl kanske lossna. Men jag har svårt o tro att de skulle flytta på sig nämnvärt. Jag tror det är någon annan fläkt du syftar på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.