AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.914

Koppla carsoft 6.5 mot dator utan com-port?

Visa användare
285
Neos
Bmw 530 Touring -01
Har sökt och hittat massor med trådar men allt blir väldigt luddigt därav tråden.
Har köpt carsoft 6.5 ifrån dealextreme. Programvara följde med på en lite skiva.
Jag har ju en nyare dator som saknar com port. Det är vista installerat på den.

-Måste jag ha xp?
-Vilket tillbehör behöver jag till min bärbara dator för att få en com-port?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Skaffa en äldre billig laptop med rätt förusättningar, dvs XP och seriell port så fungerar det,

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
285
Neos
Bmw 530 Touring -01
Jag kan inte köpa ett kort med seriell port till bärbara och sedan köra xp virtuellt? Blir då billigare än att köpa en gammal laptop
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Jag har gjort exakt så. Körde XP virtuellt och kopplade in en USB till serieportsadapter. Det funkade utmärkt. Det enda som verkar vara viktigt är att adaptern ska vara av en viss typ. Fabrikatet som jag har är Aten. Kommer inte ihåg modellen, men troligen finns det inte särskilt många av det fabrikatet.
Ni
346
Niklas BMW M3
M3 coupé -94
325 cab -94
jag har testat me både seriell port o usb, men jag får inte programmet att fungera som det ska. när man ska felsöka så hittar den inte modulen står de..

Mvh Niklas
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Hittade den.. Det är den här jag har. Funkar perfekt. Länk
Ni
346
Niklas BMW M3
M3 coupé -94
325 cab -94
vart har ni fått tag på ett program som fungerar?

Mvh Niklas
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Jag har en gammal bärbar DELL Latidue CPI med seriell port och XP installerat. Den har dock en väldigt liten hårddisk 4GB och endast CD läsare, ingen brännare eller DVD. Skulle det funka att installera Carsoft på den eller
kräver den större hårddisk och mycket RAM minne.

//Mackan "fast i BMW träsket igen"
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Adaptern som länkas till fungerar utmärkt, men däremot har inte jag heller fårtt programmet att fungera som den ska!:(

Alpina B8 Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Marten: Dellen kommer att vara perfekt för ändamålet, har kört med betydligt sämre laptopar utan problem tom med tidig Win98-

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
285
Neos
Bmw 530 Touring -01
Hur menar ni när ni säger att porten funkar utmärkt men att ni inte får det att fungera? Någon som testat clas ohlson usb adapter? Tack för att ni svara
MVH
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Jag hade också problem med krascher innan jag installerade SP1 till Carsoft. Sen funkade det.

Försökte hitta filerna på datorn nu för att se vilket versionsnummer det var, men tyvärr ser det ut som jag städat bort allt som har med Carsoft att göra eftersom jag inte använder det längre. Men SP1 kommer jag i alla fall ihåg att det ska vara.

Neos: Det jag hittade om adaptern är att det ska vara en viss typ av chip i den för att det ska funka. Det har med hur transparent den är mot datorn. Den ska vara helt osynlig för datorn som ska tro att det är en riktig serieport som sitter där. Annars verkar det som Carsoft bråkar.

Är det så att du råkar ha en Clas Ohlson-adapter så prova den. Annars finns det ingen anledning till att köpa nån annat än en som du vet fungerar (Aten-dongeln)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.