AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
778

Verktyg för att endast nolla felkoder?

Visa användare
285
Neos
Bmw 530 Touring -01
Det är så att motorlampan på min bmw 530 01 lyser. Har hittat en sprucken slang på röret efter luftmassemätaren. Har läst på forumet att flera haft samma problem med denna slang och att gula motorlampan börjat lysa.
Ny slang är beställd men efter byte måste ju datorn nollas för att lampan ska slockna. På bmw verkstad har de fullt upp och kunde inte ge mig en tid förrän långt fram. Nu undrar jag om det finns något enkelt verktyg där jag inte behöver koppla upp någon dator för att nolla alla felkoder?
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Om felet är åtgärdat ska den slockna själv efter ett antal starter utan att felet kommit tillbaka.

MVH David Öfverdahl
Visa användare
285
Neos
Bmw 530 Touring -01
Är du säker? Jag testade att dra en duk runt och drog runt med el tejp för att testa om lampan slocknade. Men den tänds direkt när jag startar. Bilen går heller inte dåligt. Men tror att nya slangen dyker upp i morgon. Känns bara dumt att åka runt om lampan lyser.
Som det beskrivits: Efter ett antal kallstarter (utan fel) så slocknar felindikeringen, inte efter en start.
I felminnet ligger dock felet kvar, men detta kan du radera t.ex vid nästa service.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.