|
|
|
|---|---|
|
hej, är lite fundersam då de gäller min 328, är så att bakdäcken sliter snett, är inne på mina andra bakdäck den här sommaren, dock har de vare begagnade däck båda gångerna så dom har ju inte varit i topp skick från början heller. men tänkte höra ifall de är någon som vet om man måste göra en hjulinställning när de sitter sänk fjädrar bak? tänkte om man man måste ställa om toe-in efter man sänker bilen, för däcken är helt släta 5cm på insidan av båda bakdäcken. eller blir de helt enkelt så när man sänker och köra med 235 bak, eftersom bakaxeln är delad. | |
| Troligen är cambern lite knäande om den är sänkt. Går att justera om intervallet räcker till. Pos. 10, 11: Länk | |
| bara camber i sig sliter inte så mycket, det är i kombination med felaktig toe som det sliter, vanligtvis är det mycket toeut på sänkta BMW. | |
| Det är sant. Men det kommer man inte ifrån på en E36:a justeringsmässigt va? | |
|
Fann detta: Länk ang. toe på E36. mvh/ Anders |
|
|
Ah, det gjorde man visst :) Genom att vrida på fästet. Bra länk AKN. |
|
| Ingen som vet hur mycket det kan kosta att lämna in på bmw verkstad och göra en bakvagns inställning? har för lite tid för att kunna hinna med att lägga mig under bilen och fixa de själv. | |
| Det är inget man gör enkelt själv i alla fall. Ta bilen till en firma som pysslar med hjulinställning och gör en fyrhjulsinställning. Prislappen för framvagnen brukar nog hamna runt 1000-lappen så kanske 1500-1800:- max för en komplett inställning om jag bara gissar. Men då får du en bil som ligger bra på vägen och ett betydligt skonsammare däckkonto. | |
| okej. men då blir de nog en fyrhjulsinställning framöver då. tack för hjälpen! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.