|
|
|
|---|---|
|
Hej, har vita mätartavlor till 518. Ska byta till vanliga och ger bort dem om någon vill ha. De är gjorda i dator och ser ok ut. Obs. hela konsollen Malmö | |
| Passar dom 528? eller kan du göra till 528? | |
|
Det sitter varvräknare på 528 och klocka på 518. Om du inte vill ha kvar varvräknaren kan du smälla i den, men det är väl inte troligt. Jag gör absolut inte några nya... |
|
|
Det är busenkelt att göra egna vita mätare. Lossa panelen och öppna så att du kommer åt mätartavlorna. Drag försiktigt loss mätarnålarna. Skruva loss tavlorna. Scanna dem i en flatbäddsscanner och redigera bilden (invertera). Skriv ut på lämpligt papper och klistra över orginaltavlan. Ett hett tips är att samtidigt lägga in ett rött färgfilter vid ingången för belysningen så får du en härlig rödfärg istället för den obehagliga oranga. Glöm inte att om du sätter in varvräknare från en 6-cylindrig så kommer den att visa fel i en 4-cylindrig. Det gör det i min...suck! |
|
| Är det enkelt att komma åt delen där man byter färgfilter till belysningen? Har själv samma fundering (fast till typ blått) men vill först gärna veta om det är någorlunda enkelt att få isär lådan först. | |
|
Busenkelt. Det går t.o.m. att sätta färgfilter på ev. digitalklocka och reglage för luftflöde m.m. |
|
|
Stalle! Var hittar man dessa färgfilter? Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 |
|
|
Kolla tex... med Totalljud... 036-166666....... |
|
518i slow mobil |
För att återgå till problemet... Har du tänkt att skcika dem på posten eller? Vart finns de annars?? Mycket intresserad!! //P E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk |
| Jag har också vita mätartavlor till 518i men tyvär inte till varvräknare.. Har även vita mätartavlor till E34 och E30 kannske varvräknaren på E30 passar till din 528??? | |
|
asså ingen som sitter inne med till en E32???? har letat som f..n men ingen har...hmmm """hmz""" |
|
|
coney, skriv ut egna och klistra på dom befintliga tavlorna. Har jag gjort med väldigt bra resultat. och det där med att ta tavlorna från 518 till 528 är nog ingen bra ide. H-mätaren går väl till 240km/h i 528 och endast 220km/h i 518. Alltså kommer mätaren visa fel hastighet. //Nord |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.