|
|
|
|---|---|
| Hej har märkt att bilen sjunker nån cm efter drygt 12 timmar. Typ under natten. Men när jag startar den så höjs den på 10sek. Hör inget pys när den står still o inget onormalt jobbande av kompressorn vid körning. Är det normalt att dom sjunker ihop lite efter ett tag stillastående? Börjar bli lite nojjig | |
| Tämligen vanligt ja | |
| Okay då behöver jag inte va livrädd för o bruka den. Nu efter ett dygn har han sjunkit ner helt på höger sida. Men höjs direkt vid start som sagt utan pys. Mvh | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nja inte ovanligt, men knappast normalt, nån typ av läckage finns inre eller yttre. Min 540 kan stå i garaget flera veckor utan att sjunka nått överhuvudtaget, enda gången jag hört kompressorn är när jag lastat tungt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Har haft E39T i totalt över 7 år och aldrig märkt att den skulle skjunka bak när den står parkerad så något är det ju som inte stämmer. ___ //Ulf |
|
| Ja naturligtvis är det nått som läcker. Men kan inte va mycket luft i fjädringen. Så läcker det tur på 1.5 dygn borde det ju inte va nån fara än i allafall. Eftersom jag inte hör om det läcker nått ställe. Så är det svårt o göra nått åt det. Sen har jag ingen lust o byta allt i fall att det är trasigt | |
| Någonting är det som är fel iaf, bilen ska inte sjunka under natten. Om den sjunker ska kompressorn gå av automatik. hade en kompis som hade en trasig luftbälg och under natten gick kompressorn så på morgonen var strömmen slut. | |
| Kompressorn går enbart när bilen är upplåst på min bil. O i natt hade den inte sjunkit en mm så undrar vad det är:-) | |
| Jaha, tur är väl det. Ja de är väl något enkelt fel som är svårt att hitta som vanligt :) hehe | |
|
Lurigt om kompressorn går om natten så att man inte märker om bilen sjunker! Min brukar gå några sek vid nästan varje start, men jag har lite kant/backe till garaget så antar att den reglerar ut lite luft som den sedan får fylla på när jag backar ut. Har läst att den startar om skillnaden är >40mm även om tändningen är avstängd, men det stod inte om bilen måste vara upplåst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.