|
|
|
|---|---|
|
Hej. Ganska nyligen köpt mig en 525tds -95. Fick den billig så det är lite fix. Bland annat så drar den ganska mycket vatten, och jag tycker att vattnet i expansionkärlet har en lite för mörk färg, och om möjligt är lite skummig på ytan ibland. Dock inget tjock oljeklägg. Ej heller någonting så visar att det skulle kommit fukt i motor oljan om man kollar på stickan och oljelocket. Jag tycker även att det blir ganska högt tryck i expansionskärlek ganska fort. Bilen har varit trimmad förut, ser ut att ha suttit någon hemmbygd box på den, jag har plockat bort kablarna som hade gått till den och kollat så allt ser bra ut. Dock är laddtrycket fortfarande uppställt då jag ine hunnit göra något åt det (laddar 1,4 som max) Och så tycker jag att den sotar ur sig ganska duktigt för att inte vara chippad längre, men det kanske är pga det höga laddtrycket som den matar på mer soppa? Eller finns det något som kan fela så den går för fett? Sista felet är att bilen är svårstartat, framförallt när den är varm. När man stänger av den så ser man en luftbubbla komma fram i genomskinliga slangen till filtret, skulle tro att det är pga att 1a spridaren läcker, yttre läckage alltså. Läcker inte från rör eller retur anslutningarna. Var kan spridaren läcka isåfall? finns det något annat som är vanligt att de läcker ifrån? och hur sitter spridarna fast i toppen? ser ut som att dom sitter i en hylsa, ska den gängas med upp eller sitter spridaren gängad i den? Hoppas ni kan hjälpa mig räta ut lite frågetecken. Mvh Emil | |
|
Tilllägg. Det vekrar inte bubbla i exp kärlet när man kollar med locket borta och motorn igång, även när man varvar, dock så kommer det vatten "stötvis" från lilla hålet som går till en liten slang till toppen på kylaren. Och ännu en fråga, är turbon på dessa vattenkyld? Tänkte om den kan förorena oljan/bränna lite vatten. Bilen vitröker inte heller vad jag kan ha sett. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.