|
|
|
|---|---|
| Fick mig en gul varningslampa i helgen då jag körde upp och nerför en "väldigt" brantbacke, tomgången gick väldigt ryckigt. Så snart jag var på planmark igen så stängde jag av och startade igen och då utan dessa symtom. Oljebyte gjordes i slutet av förra sommaren och något läckage har jag inte sätt. Förslag? | |
|
...du har kanske backvarnare? ...host! Vilken lampa var det som lös? Helt avgörande om du vill ha rätt svar. Här kommer några förslag så här på rak arm: DSC-lampa= Lyser/blinkar vid dåligt grepp mot väglaget. Bränsletillförseln stryps och motorn "rycker" tills greppet återfåtts (normal funktin). Gäller dock ej på tomgång då detta ej kan inträffa. Oljelampa= "överkänslig" oljenivågivare. -Se till så att det är olja på stickan ända upp till översta markeringen. Kolla vid varmkörd motor, 5 minuter efter att du stängt av motorn. Lampa för bränslereserv= Vid kraftigt lutning kan bränslegivaren hamna ovan eller nära ytan och felvarna. Även bränslepumpen kan hamna ovan ytan och motorn börjar då gå dåligt tills du kommer på planare mark igen. Fyll upp tanken. Var det i uppför- eller nerförslut som problemen kom? Hur brant var det? |
|
| Låter som någon vätske/oljegivare av något slag. //Z3kent | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.