|
|
|
|---|---|
|
Har en Volvo 940 inom "närkretsen" och denna vagn fick bl.a. en tvåa på rostig dragram(draganordning) på besiktningen nyligt.. Visst, på skroten finns det ju säkert, men jag funderar på nytt.. Jag antar att det är hela draget inkl balkar etc. som menas när det står "dragram rostigt" på besiktningspapperet. Jag har visserligen inte letat så mycket och inte heller kikat på hur det ser ut under vagnen själv, men någon här har kanske något tips innan jag börjar rota i detta :) Mvh Janne. | |
| Nu brukar ju inte Volvo 940 rosta särskilt, men kolla så att det inte är bilens rambalkar som är kexiga. Troligen är det väl ramen till själva kroken och då är det nog enklast att handla ett nytt komplett drag. | |
|
På en bekants 940 hade draget rostat i vinkeln mellan tvärgånde balken och de två längsgående balkarna (som bultas mot bilens balkar). Bilens balkar var det inget fel på. mvh/ Anders |
|
| En 940 som haft drag sedan den är ny har ett gammalt drag. Dom verkar inte överleva själva bilen ;) | |
|
Ok... Jag ska under och kontrollera själv när tid medges, det behöver som AKN skrev inte vara speciellt mycket som är rostigt, det är kanske inte så dåligt att ett helt komplett dragbyte krävs..kanske blir ett besök på skroten iaf ;) 3 tvåor blev det totalt btw.. * Batteri dåligt fastsatt. * Olämplig utformning av antennfäste (eller nå´t i den stilen). Antennen låg inne i bilen och var följdaktligen inte fastskruvad i "gängstumpen" på bakflygeln :) * Rostig dragram. Tack för svaren.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.