AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.462

motorlampan började lysa under körning... suck!

diagnostik borde väl mekonomens verkstäder fixa eller.... måste se vad som ger felsignal! dock går den bra som vanligt.. någon som har en idé om vad det kan vara.
Tror på något hål i en luft slang, så den tar tjuvluft. Farsans lampa tändes likadant, det visade sig sen vara ett litet hål i en slang.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Visa användare
230
Sigvardsson
330Ci M-sport II Individual
Du kan nog vara lugn, detta hände mig så sent som i söndags förra veckan på min 330 E46 när jag var ute och körde. Lampan började helt plötsligt lysa men jag kunde inte känna någon skillnad på motorgång eller dylikt.

Körde in på BMW dagen efter och lät dom kolla på saken. Visade sig vara en sprucken insugsslang som orsakade problemet. Fick felkoden "Blandning Mager"
Efter att dom bytt ut slangen var det bara till att köra vidare

Förmodligen det som hänt dig också!
lmm... borde inte motorn svara sämre vid gaspådrag?
man kan ju hoppas på en sprucken slang.
jag tackar för era ideer!
Bu
52
Buz
525i -89
330Ci -01
Hmm, kan vara lambda, det var det på min och den gick precis lika bra ändå. Hoppas på sprucken slang, billigast.

/Jonas
gjorde diagnostik idag.... lmm pga sprucket rör mellan filter o lmm... vad kostar en lmm till 330 -00?
Tror jag såg en på Blocket för 800:-. Annars kolla schmiedmann eller ebay.
falsterbo, du e en STJÄRNA! 1-0 till dig.... he he. Alltid kul när man gissar rätt. Det var billigt på Mekonomen att göra en diganostik.. 250kr. Autoexperten skulle ha 500kr!!!!
bytte gummibälg och rör som ansluter till motorn.... vips så e allt bra efter återställning, alltså behövdes inte lmm bytas som mekonomen sa.... har kört en vecka nu med den o inga lampro lyser!!! kostnad... ja, ca 400kr
kul att det är åt rätt håll ibland!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.